Udział czterech największych stacji na rynku telewizyjnym zmalał w marcu (r/r) z 52,14 proc. do 48,26 proc. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W analizowanym okresie sporo straciła TVP1 (spadek o 9,07 proc.), która wciąż pozostaje jednak najpopularniejszą stacją z udziałem 13,43 proc. Drugi w rankingu TVN (spadek o 4,80 proc.) ma obecnie 12,68 proc. Podium zamyka Polsat (spadek o 4,67 proc) z wynikiem na poziomie 12,44 proc. Największy spadek zanotował natomiast TVP (aż 11,73 proc.), która obecnie posiada już tylko 9,71 proc. udziału w rynku.

Na problemach telewizyjnych gigantów tradycyjnie korzystają kanały tematyczne. W analizowanym okresie wzrost oglądalności zaliczyły takie stacje, jak TVN7, TV Puls, Discovery, Polo TV, czy Nick Jr.

Reklama

Wśród najbardziej popularnych audycji emitowanych w marcu w polskiej telewizji znaleźć możemy przede wszystkim programy emitowane przez TVP, które zajęły pierwsze 12 pozycji w rankingu. Tradycyjnie ogromną popularnością cieszyły się polskie seriale („M jak miłość”, „Ranczo”, „Na dobre i na złe”), jak również finałowe konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich.