Wcześniej ZenithOptimedia spodziewało się spadku wartości rynku reklamy o 5,2%. 

"Przygotowując poprzednią prognozę przyjęliśmy założenie, że w drugiej połowie roku polska gospodarka nieco przyspieszy. Nasz pesymistyczny scenariusz zakładał jednocześnie, że jeśli sytuacja gospodarcza się nie poprawi, rynek reklamowy może się skurczyć w tym roku nawet o 8-9%. Jest on wciąż aktualny, bowiem dane makroekonomiczne wskazują, że druga połowa roku nie będzie jednak tak dobra jak się spodziewano" - powiedziała Monika Bronowska, prezes ZenithOptimedia Group w Polsce, cytowana w "Rz". 

Jeśli wydatki na reklamę w Polsce rzeczywiście spadną w tym roku o 5,9 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, ich wartość wyniesie 6,35 mld zł, podała gazeta

ZenithOptimedia spodziewa się spadku reklamy TV o 5,9% wobec wcześniej oczekiwanych 5,7%, na co wpłynie "zarówno ogólna sytuacja na rynku, jak i przepływ widowni oraz budżetów reklamowych z największych ogólnopolskich stacji (TVP1, TVP2, Polsat i TVN) do stacji odbieranych dzięki naziemnej telewizji cyfrowej".