statystyki

Tradycyjna TV oddaje pole sieci. Przychody operatorów będą się kurczyć

autor: Elżbieta Rutkowska18.06.2019, 08:20; Aktualizacja: 18.06.2019, 08:25
Stacje naziemne dominują w segmencie telewizyjnym pod względem wpływów reklamowych dzięki dużemu zasięgowi, który umożliwia dotarcie z reklamą do większych grup widzów niż w przypadku innych kanałów

Stacje naziemne dominują w segmencie telewizyjnym pod względem wpływów reklamowych dzięki dużemu zasięgowi, który umożliwia dotarcie z reklamą do większych grup widzów niż w przypadku innych kanałówźródło: ShutterStock

W najbliższych latach skurczą się globalne przychody z opłat zbieranych przez kablówki i sieci satelitarne. Przegrywają one z internetowymi serwisami wideo.

Autorzy Raportu firmy PwC, prognozującego pięcioletnie perspektywy rynku mediów i rozrywki na świecie (Global Entertainment & Media Outlook 2019–2023), przewidują, że łączne wpływy z opłat za tradycyjną telewizję – przede wszystkim platformy satelitarne i sieci kablowe – po latach wzrostu teraz zaczną maleć. Spadek nie będzie wprawdzie duży – średnio wyniesie w tym okresie poniżej 1 proc. rocznie – oznacza to jednak odwrócenie dotychczasowej tendencji wzrostu przychodów tego segmentu rynku mediów i rozrywki.


Pozostało 62% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane