statystyki

Tradycyjna TV oddaje pole sieci. Przychody operatorów będą się kurczyć

autor: Elżbieta Rutkowska18.06.2019, 08:20; Aktualizacja: 18.06.2019, 08:25
Stacje naziemne dominują w segmencie telewizyjnym pod względem wpływów reklamowych dzięki dużemu zasięgowi, który umożliwia dotarcie z reklamą do większych grup widzów niż w przypadku innych kanałów

Stacje naziemne dominują w segmencie telewizyjnym pod względem wpływów reklamowych dzięki dużemu zasięgowi, który umożliwia dotarcie z reklamą do większych grup widzów niż w przypadku innych kanałówźródło: ShutterStock

W najbliższych latach skurczą się globalne przychody z opłat zbieranych przez kablówki i sieci satelitarne. Przegrywają one z internetowymi serwisami wideo.

Autorzy Raportu firmy PwC, prognozującego pięcioletnie perspektywy rynku mediów i rozrywki na świecie (Global Entertainment & Media Outlook 2019–2023), przewidują, że łączne wpływy z opłat za tradycyjną telewizję – przede wszystkim platformy satelitarne i sieci kablowe – po latach wzrostu teraz zaczną maleć. Spadek nie będzie wprawdzie duży – średnio wyniesie w tym okresie poniżej 1 proc. rocznie – oznacza to jednak odwrócenie dotychczasowej tendencji wzrostu przychodów tego segmentu rynku mediów i rozrywki.


Pozostało jeszcze 62% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane