statystyki

Serwisów VoD wciąż przybywa. Nie ma jednak co liczyć, że zapłacimy mniej

autor: Elżbieta Rutkowska06.08.2019, 09:10; Aktualizacja: 06.08.2019, 09:21
streaming wideo

Jest się o co bić, bo wartość rynku wideo w sieci wciąż rośnieźródło: ShutterStock

Walcząc o klientów, internetowe serwisy z subskrypcjami wideo inwestują więcej w produkcję, lecz nie obniżają cen.

Kto liczył, że zapowiedzi powstania nowych platform internetowych oferujących wideo na żądanie – szykują je takie koncerny jak Disney, Apple i AT&T – zaowocują spadkiem cen abonamentów, przeżywa coraz większe rozczarowanie. Nie dość, że żaden z graczy obecnych już na rynku nie kwapi się do obniżek w obliczu rosnącej konkurencji, to jeszcze wszelkie zmiany cen idą raczej w przeciwnym kierunku.

Najgłośniejsza była podwyżka Netflixa, największego serwisu z subskrypcjami wideo (SVOD), wprowadzona w br. w USA, Ameryce Łacińskiej i Europie, a pod koniec ub.r. w Kanadzie. W jej cieniu niemal niezauważony przeszedł dwuznaczny ruch Hulu, gdzie cena najtańszej usługi – z reklamami – wprawdzie spadła, ale jednocześnie zdrożał dostęp do kanałów na żywo. Telekomunikacyjny gigant AT&T platformy z filmami i serialami w sieci jeszcze nie uruchomił, ale czego można się będzie po niej spodziewać, widać z polityki cenowej spółki wobec platformy satelitarnej DirecTV, której abonament zdrożał w lipcu ub.r. i ponownie w kwietniu br.


Pozostało jeszcze 63% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane