"Nowa oferta będzie sukcesywnie wprowadzana w poszczególnych sklepach w najbliższych tygodniach i miesiącach, a została wprowadzona dla posiadaczy kart z logo MasterCard lub Maestro w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów usługą cashback" – czytamy w komunikacie.
W I kw. 2016 r. ze sklepowych kas wypłaconych zostało łącznie 242 mln zł, czyli o 53% więcej r/r. Liczba tego typu transakcji zwiększyła się r/r o 53%, do 2,3 mln transakcji, wynika z danych NBP.
"Na koniec I kw. 2016 r. liczba punktów usługowo-handlowych oferujących tę usługę wyniosła 94,7 tys., co oznacza wzrost o ponad 18% w skali roku (80 tysięcy w 1 kw. 2015 r.). Popularność cashback rośnie tylko nieznacznie wolniej niż liczba placówek przyjmujących płatności bezgotówkowe (wzrost o 20% w ciągu 12 miesięcy). Już ponad 1/4 z 375 tys. punktów handlowo-usługowych w Polsce akceptujących płatności kartą oferuje usługę cashback" - czytamy także.
"Polacy coraz chętniej korzystają z oferty 'Płać kartą i wypłacaj', dlatego rozwijamy tę usługę, podnosząc maksymalny limit wypłaty do 500 zł. Cashback zyskuje na popularności wśród konsumentów, którzy dzięki niemu mogą wypłacić także nierówną kwotę podczas płacenia za zakupy. Usługa ta jest stosunkowo prosta do wdrożenia przez właścicieli punktów handlowo-usługowych, co również przekłada się na jej rozpowszechnianie" - powiedziała dyrektor ds. rozwoju rynku i akceptacji kart płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe Kamila Kaliszyk, cytowany w komunikacie.
72% konsumentów korzysta z cashback robiąc codzienne zakupy, 1/4 kupuje drobne rzeczy jedynie po to, by wypłacić gotówkę.
MasterCard angażuje się w upowszechnianie cashback od 2014 r., podkreślono w materiale.
MasterCard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Spółka obsługuje najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach.