Jeśli Twoje dziecko ma telefon komórkowy, to niezależnie od wieku będzie mogło skorzystać z płatności mobilnych za pośrednictwem usługi IKO. PKO Bank Polski udostępnił portmonetkę IKO dla dzieci poniżej 13. roku życia. Płatności będą oczywiście pod kontrolą rodziców.

Od teraz także najmłodsi mogą teraz płacić telefonem za drobne zakupy i wypłacać gotówkę z bankomatów.

Jak działa IKO dla dzieci?

Aby dziecko mogło zacząć korzystać z portmonetki IKO, rodzic po zainstalowaniu aplikacji na jego telefonie, musi zarejestrować ją w serwisie portmonetka.pkobp.pl, zaznaczając, że z produktu korzysta dziecko. W ten sposób aktywowany jest dzienny limit operacji w wysokości 150 zł, który ogranicza kwotę transakcji dokonywanych przez dziecko. Rodzic po rejestracji w serwisie portmonetka.pkobp.pl może również kontrolować wydatki dziecka.

Zasilenie portmonetki IKO jest możliwe poprzez przelew na rachunek portmonetki wykonany z rachunku w PKO Banku Polskim lub z rachunku w innym banku, ale także poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO, czy za pomocą wpłaty gotówkowej na przykład w oddziale. Portmonetka IKO, podobnie jak aplikacja IKO połączona z rachunkiem bankowym w PKO czy Inteligo, działa na systemach: Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, a także na starszych typach telefonów z systemem Symbian i na tych umożliwiających instalację aplikacji Java.

Na razie nie wiadomo ile np. sklepów szkolnych posiada możliwość korzystania z płatności IKO ani przy ilu szkołach znajdują się bankomaty zgodne z systemem, więc trudno powiedzieć, czy sama usługa przyda się dzieciom. Ale z pewnością będzie to bezpieczniejszy sposób przekazania dziecku pieniędzy na podręcznik, opłatę za wycieczkę czy karnet na zajęcia sportowe, o ile wzrośnie liczba terminali w miejscach, które dzieci odwiedzają najczęściej. Bank jednak konsekwentnie walczy o najmłodszych. Nawet jeśli nie będą korzystać z tego typu płatności, PKO BP liczy uruchamiając tak konto dla dzieci jak i możliwość płatności mobilnych, że tym samym będzie sobie wychowywać i edukować przyszłych klientów.