Od teraz także najmłodsi mogą teraz płacić telefonem za drobne zakupy i wypłacać gotówkę z bankomatów.
Jak działa IKO dla dzieci?
Aby dziecko mogło zacząć korzystać z portmonetki IKO, rodzic po zainstalowaniu aplikacji na jego telefonie, musi zarejestrować ją w serwisie portmonetka.pkobp.pl, zaznaczając, że z produktu korzysta dziecko. W ten sposób aktywowany jest dzienny limit operacji w wysokości 150 zł, który ogranicza kwotę transakcji dokonywanych przez dziecko. Rodzic po rejestracji w serwisie portmonetka.pkobp.pl może również kontrolować wydatki dziecka.
Zasilenie portmonetki IKO jest możliwe poprzez przelew na rachunek portmonetki wykonany z rachunku w PKO Banku Polskim lub z rachunku w innym banku, ale także poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO, czy za pomocą wpłaty gotówkowej na przykład w oddziale. Portmonetka IKO, podobnie jak aplikacja IKO połączona z rachunkiem bankowym w PKO czy Inteligo, działa na systemach: Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, a także na starszych typach telefonów z systemem Symbian i na tych umożliwiających instalację aplikacji Java.
Na razie nie wiadomo ile np. sklepów szkolnych posiada możliwość korzystania z płatności IKO ani przy ilu szkołach znajdują się bankomaty zgodne z systemem, więc trudno powiedzieć, czy sama usługa przyda się dzieciom. Ale z pewnością będzie to bezpieczniejszy sposób przekazania dziecku pieniędzy na podręcznik, opłatę za wycieczkę czy karnet na zajęcia sportowe, o ile wzrośnie liczba terminali w miejscach, które dzieci odwiedzają najczęściej. Bank jednak konsekwentnie walczy o najmłodszych. Nawet jeśli nie będą korzystać z tego typu płatności, PKO BP liczy uruchamiając tak konto dla dzieci jak i możliwość płatności mobilnych, że tym samym będzie sobie wychowywać i edukować przyszłych klientów.