Aplikacja IKO dostępna dla klientów Inteligo wygląda i działa tak samo jak ta, z której klienci PKO korzystają od marca. Zakres funkcji aplikacji pozostaje bez zmian, zatem klienci Inteligo mogą za pomocą telefonu z aplikacją IKO płacić w ponad 60 tysiącach terminali w punktach handlowo-usługowych, wypłacać gotówkę z ponad 3 tysięcy bankomatów PKO bez użycia karty, dokonywać przelewów na numer telefonu, płacić za zakupy w 8 tysiącach sklepów internetowych oraz generować czeki IKO, które można realizować w sklepach i bankomatach bez potrzeby połączenia z Internetem czy aplikacją IKO.
Z IKO może korzystać każdy posiadacz konta prywatnego oraz firmowego Inteligo. Nie jest do tego potrzebny specjalny, drogi smartfon, ani moduł NFC. Bezpłatną aplikację IKO można zainstalować na telefonach z systemami operacyjnymi Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Symbian oraz na telefonach obsługujących aplikacje w języku Java, pobierając ją wcześniej z odpowiedniego sklepu (np. Google Play, Apple App Store, Sklepu Windows Phone) lub zamawiając w serwisie transakcyjnym Inteligo.
Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji IKO należy ją aktywować w internetowym lub mobilnym serwisie transakcyjnym Inteligo. Użytkownik aplikacji IKO zarządza samodzielnie limitami liczby transakcji przy pomocy serwisu transakcyjnego, w zależności od swoich prywatnych preferencji związanych z bezpieczeństwem. Ustawić można zarówno maksymalną dzienną liczbę poszczególnych rodzajów transakcji (przelewy na numer telefonu, płatności w terminalach, wypłaty w bankomatach, płatności internetowe), jak i wysokość kwoty, od której dana transakcja będzie musiała być dodatkowo potwierdzona przez użytkownika kodem PIN. Więcej informacji o IKO dla klientów Inteligo oraz zasady korzystania z usługi są dostępne na stronie www.inteligo.pl/menu/iko.
PKO Bank Polski i Inteligo udostępniły także aplikację IKO klientom firmowym prowadzącym działalność gospodarczą lub wykonującym wolny zawód. Dzięki temu mogą oni powiązać IKO ze swoim rachunkiem firmowym i np. przyjmować płatności od klientów za pomocą przelewów na numer telefonu w IKO. Klienci ci mogą dodatkowo za pośrednictwem strony internetowej Banku wygenerować baner informujący o przyjmowaniu przelewów P2P ze swoim numerem telefonu i umieścić go na stronie internetowej swojej firmy.
Nową funkcją wprowadzoną przez PKO Bank Polski jest także możliwość dokonywania przelewów na numer telefonu z poziomu bankowości elektronicznej iPKO. W formularzu przelewu jednorazowego można podać numeru telefonu zamiast numeru rachunku w formacie NRB. Po zatwierdzeniu przelewu narzędziem autoryzacyjnym następuje weryfikacja, czy pod takim numerem telefonu jest zarejestrowana aplikacja IKO. Jeśli weryfikacja będzie pomyślna – nastąpi przelew na numer telefonu zarejestrowany w IKO. W przypadku, gdy podany numer telefonu zostanie rozpoznany jako numer, na którym nie została aktywowana aplikacja IKO, zostanie na niego wysłany SMS informujący o przelewie, który można odebrać po aktywacji aplikacji IKO.
Przelewy zlecane w serwisie internetowym na numer telefonu odbiorcy są również dostępne od lat dla klientów Inteligo w ramach usługi MobileMoney (wcześniej SMSMoney).
Klienci Inteligo mogą także korzystać z sieci ponad 200 wpłatomatów PKO Banku Polskiego bez opłat. Po wpłacie środki są natychmiast dostępne na koncie. Nie obowiązuje limit wpłacanych kwot, natomiast liczba banknotów, które można jednorazowo zdeponować, różni się w zależności od wpłatomatu. Wpłatomaty przyjmują nominały polskich banknotów, nie akceptują bilonu i nie wydają reszty, nie przyjmują także pogiętych, zniszczonych lub poplamionych banknotów. Po dokonaniu wpłaty należy odebrać z bankomatu swoją kartę oraz wydruk potwierdzający transakcję.