Firmy coraz mniej chętnie kupują dla swoich pracowników ubezpieczenia na życie. W I kw. tego roku zakłady zebrały o miliard złotych mniej składki ze sprzedaży tych produktów niż przed rokiem.
Firmy coraz mniej chętnie kupują dla swoich pracowników ubezpieczenia na życie. W I kw. tego roku zakłady zebrały o miliard złotych mniej składki ze sprzedaży tych produktów niż przed rokiem.
/>
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2012 r. ze sprzedaży grupowych ubezpieczeń na życie towarzystwa ściągnęły z rynku 3,7 mld zł, w tym już tylko 2,7 mld zł. – Trudno spodziewać się rozwoju polis grupowych w momencie spowolnienia gospodarczego. Cały rynek ubezpieczeń na niższy wzrost gospodarczy reaguje słabszą sprzedażą i z polisami grupowymi jest podobnie – komentuje Marcin Tarczyński, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń. – Pracodawcy mają dziś niewiele wolnych środków i raczej nie zdecydują się ich przeznaczyć np. na dodatkowe ubezpieczenie na życie dla pracowników. Nie widać także dużego ruchu na rynku kredytów hipotecznych, który w Polsce jest znaczącym źródłem sprzedaży polis grupowych, zarówno ochronnych, jak i inwestycyjnych – dodaje.
Towarzystwa starają się więc modyfikować swoją ofertę, aby przyciągnąć klientów. PIU rekomenduje sprzedaż ubezpieczeń inwestycyjnych w formie indywidualnej. Na przekształcenie ubezpieczeń grupowych w indywidualne zdecydował się Open Life. – Przy okazji klient może wykupić dodatkową podwyższoną ochronę na wypadek śmierci. Tym samym w ramach jednej polisy jest w stanie zaspokoić różne potrzeby: inwestycyjną lub oszczędnościową oraz dodatkowego zabezpieczenia bliskich – wyjaśnia Izabela Śliwowska, wiceprezes zarządu Open Life TU Życie. – Ich zaletą jest także możliwość kupienia polisy na rzecz innej osoby, w praktyce najczęściej członka rodziny – dodaje.
Allianz z kolei chce ożywić sprzedaż grupówek, oferując rozbudowane polisy pracownicze z pakietem serwisów assistance oraz szerokim zakresem ubezpieczeń zdrowotnych dających dostęp do placówek firm medycznych współpracujących z ubezpieczycielem. Podobnie Generali, które chce położyć nacisk na produkty z zakresu Employee Benefits, w tym pracowniczych programów emerytalnych, i AXA. – Ostatnio wprowadziliśmy do sprzedaży nowe umowy dodatkowo łączące elementy ochrony z serwisami medycznymi – wyjaśnia Konrad Zakrzewski, dyrektor ubezpieczeń grupowych w AXA. Z kolei Uniqa przygotowała specjalną ofertę grupówek dla małych i średnich firm z różnych branż oraz dla grup zawodowych uznawanych za ryzykowne, np. służb mundurowych czy wojska. Na razie jednak nie chwali się wynikami, bo sprzedaż dopiero ruszyła.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama