Jaki będzie ciąg dalszy?

Wspólnie pragniemy przyczynić się do sukcesu Zielonego Ładu. Nasz przemysł dysponuje potencjałem inwestycyjnym pozwalającym na masowe wdrażanie technologii niskoemisyjnych w europejskim sektorze transportowym.

Elektryfikacja, wodór oraz odnawialne i niskoemisyjne paliwa płynne na stałe wpisały się już w naszą rzeczywistość.

Mamy je i potrzebujemy ich WSZYSTKICH !

Jednakże Parlament Europejski podjął decyzję o zakazie stosowania silników spalinowych, a teraz decyzja należy do ustawodawców poszczególnych krajów. Tymczasem fakty mówią już same za siebie: ceny samochodów elektrycznych rosną, sprzedaż samochodów spada, a wprowadzenie na rynek mniejszych samochodów elektrycznych po przystępnych cenach jest mało prawdopodobne.

Paliwa odnawialne i niskoemisyjne są ważną technologią uzupełniającą, dzięki której nasz sektor transportowy osiągnie neutralność klimatyczną:

  • Silniki spalinowe staną się neutralne klimatycznie.
  • Przyspieszenie zmniejszenia emisyjności w transporcie stanie się możliwe poprzez stosowanie tych paliw w nowych i już użytkowanych pojazdach. Użytkownicy nie będą musieli czekać na zakup nowego samochodu.
  • Umożliwienie wszystkim użytkownikom korzystania z zalet zrównoważonej i niedrogiej mobilności, niezależnie od tego, czy kupują samochód używany, czy nowy. Nikt nie zostanie wykluczony z dostępu do zrównoważonej mobilności.
  • Zapewnienie sprawiedliwej transformacji, w ramach której obywatele o niskich dochodach nie będą dopłacać do bogatszych obywateli, których stać na droższy nowy pojazd elektryczny.
  • Utrzymanie naszego przemysłu motoryzacyjnego w Europie, naszej wiodącej pozycji w technologii silników spalinowych oraz zachowanie setek tysięcy miejsc pracy w krajach europejskich.
  • Wykorzystanie rodzimych surowców do produkcji paliw w UE zmniejszy naszą zależność od niewielkiej liczby krajów produkujących metale (nikiel, kobalt i lit) oraz akumulatory niezbędne do przeprowadzenia procesu elektryfikacji.

Według decydentów:

Branża jest gotowa do nowych inwestycji i przyspieszenia transformacji energetycznej. Silniki spalinowe nowej generacji i samochody hybrydowe mogą generować mniejszy ślad węglowy niż pojazdy elektryczne, więc z naukowego punktu widzenia nie ma powodu, aby je wykluczać; zwolennicy ich wycofania bazują jedynie na nieaktualnych testach emisji spalin i jest to typowa decyzja polityczna.

"W rzeczywistości popieranie zakazu stosowania silników spalinowych nie powinno być wyznacznikiem tego, jak bardzo jesteśmy zaangażowani w działania i przywództwo na rzecz ochrony klimatu. Zamiast tego powinniśmy skupić nasze wysiłki na możliwie najszerszym wykorzystaniu wszystkich bezkopalnych technologii neutralnych dla klimatu, aby mieć pewność, że osiągniemy wyznaczone sobie cele”.

ikona lupy />
fot. materiały prasowe
ikona lupy />
fot. materiały prasowe