W związku z koronawirusem bezpośredni kontakt z ARiMR i powiatowymi biurami Agencji będzie utrudniony - poinformowała w piątek Agencja. Jak wyjaśniono, sprawy będzie można załatwiać telefonicznie i pisemnie przez tradycyjną pocztę, bądź elektronicznie.
Agencja podała w komunikacie, że zmiany dotyczą głównie przyjęć interesantów w jednostkach organizacyjnych ARiMR. Jednostki te pracują bez kontaktu z interesantami - podkreślono.
ARiMR poinformowała, że kontakt z Agencją będzie odbywał się wyłącznie telefonicznie lub pisemnie (za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej). Numery telefonów i adresy e-mail będą dostępne w widocznym miejscu przy wejściu do placówki Agencji.
Jeżeli nie będzie można skontaktować się z agencją w taki sposób, to we wszystkich jednostkach Agencji udostępnione będą wrzutnie, w których będzie można zostawić np. wnioski, dokumenty.
ARiMR przypomniała, że większość spraw związanych z ubieganiem się o dopłaty i dotacje, a także z rejestracją zwierząt można załatwić przez internet.
Jeżeli używamy komputera, można złożyć wniosek o płatności bezpośrednie i obszarowe z PROW 2014-2020 przez aplikację eWniosekPlus. Dane o zwierzętach można zgłosić przez aplikację PortalIRZplus.
Jeśli rolnik nie korzysta z komputera, może poprosić o pomoc doradcę lub przesłać dokumenty pocztą.
Agencja uruchomiła też dodatkowe kanały kontaktowe - mail: alert@arimr.gov.pl, a także numer telefonu: 22 595 06 99. Pozostałe są bez zmian. Infolinia ARiMR: 800 38 00 84 lub 22 595 06 11; formularz kontaktowy: https://www.arimr.gov.pl/zadaj-pytanie/; https://epuap.gov.pl/wps/portal; eUsługi ARiMR: eWniosekPlus oraz PortalIRZplus. (PAP)
autor: Michał Boroń