statystyki

Dobro pacjenta ważniejsze niż procedury

autor: Michał Culepa09.10.2017, 19:00
Pacjentowi nie udało się dodzwonić do szpitala i ostatecznie zrezygnował z leczenia.

Pacjentowi nie udało się dodzwonić do szpitala i ostatecznie zrezygnował z leczenia.źródło: ShutterStock

Jeżeli pacjent trafia na oddział szpitalny, obowiązkiem lekarza dyżurującego jest przeprowadzenie lub zlecenie stosownych badań. Jeśli nie jest w stanie tego dokonać, powinien skierować pacjenta na izbę przyjęć, SOR lub do innego oddziału.

Reklama


Marcin R. był lekarzem zatrudnionym w szpitalu w P. Podczas dyżuru na oddziale neurologii trafił do niego pacjent, Kazimierz R., uskarżający się na problemy z równowagą i epizody utraty przytomności. Mężczyznę do szpitala przywieźli bliscy, mieszkał on z rodziną w innej miejscowości.

Problem polegał na tym, że pominięto procedury obowiązujące przy przyjmowaniu do placówki. Kazimierz R. nie był zarejestrowany ani przebadany na izbie przyjęć, nie trafił też uprzednio na szpitalny oddział ratunkowy (SOR). Miał jedynie skierowanie do szpitala wystawione przez znanego w mieście specjalistę neurologa.


Pozostało jeszcze 65% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama