Pierwszy z czterech zamówionych przez PLL LOT samolotów Boeing 737-800 Next Generation jest już w Warszawie - poinformowała w czwartek spółka. To największy samolot wąskokadłubowym we flocie przewoźnika, na pokład może zabrać 186 pasażerów. W barwach LOT-u zacznie latać w tym miesiącu.

PLL LOT będzie leasingował cztery Boeingi 737-800 Next Generation (NG) od firmy AerCap. Pierwszy z nich, wylądował w środę po godzinie 22.00 na warszawskim Lotnisku Chopina. Do końca czerwca LOT będzie dysponował już czterema maszynami tego typu.

"Boeing 737-800 NG jest największym samolotem wąskokadłubowym we flocie LOT-u i jeszcze w tym miesiącu zacznie obsługiwać połączenia na najbardziej popularnych trasach, a więc do Londynu, Paryża, Tel Awiwu, Frankfurtu, Madrytu, Barcelony a także do stolicy Kazachstanu - Astany, do której LOT zainauguruje bezpośrednie rejsy już 29 maja" - powiedział w czwartek PAP dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT-u, Adrian Kubicki.

Boeing 737-800 NG może zabrać na pokład 186 pasażerów – o blisko dwudziestu więcej, niż obecnie użytkowane przez LOT Boeingi 737 Classic.

"Większy samolot na najbardziej popularnych trasach pozwoli zaproponować pasażerom jeszcze bardziej konkurencyjną i atrakcyjną ofertę lepiej dostosowaną do ich potrzeb" - mówi Kubicki.

Jak wyjaśnił, zanim maszyna wystartuje w pierwszy rejs, czeka ją seria testów operacyjnych, a także ostatnie szkolenia dla kadry pilotów oraz personelu pokładowego.

Na pokładzie Boeinga 737-800 NG, pasażerowie będą mieli do dyspozycji nowoczesne fotele typu slim, w które w ramach retrofitu, czyli modernizacji wnętrza polski przewoźnik wyposażył również model B737 Classic. Samolot podzielony został na trzy klasy podróży – LOT Business Class, LOT Premium Economy i LOT Economy Class, z których każda dopasowana jest do indywidualnych potrzeb klientów LOT-u.

Jak mówił w październiku ub.r prezes PLL LOT Rafał Milczarski, "dzięki atrakcyjnym warunkom leasingu czterech Boeingów 737-800 NG z rynku wtórnego, możemy szybko oferować miejsca pasażerom na niektórych najbardziej popularnych trasach oraz otwierać kolejne nowe połączenia, na przykład do Azji Centralnej".

"Wraz z przylotem Boeinga 737-800 NG rozpoczynamy ambitny program rozbudowy naszej floty. W sumie tylko w tym roku będziemy użytkownikami czterech Boeingów 737-800 NG, dwóch zupełnie nowych Dreamlinerów B787-8 i dwóch najnowocześniejszych samolotów wąskokadłubowych świata Boeing 737 MAX 8. W przyszłym roku nasza flota powiększy się z kolei o co najmniej trzy większe Dreamlinery 787-9" - powiedział Kubicki.

Boeingi 737 MAX 8 w listopadzie dołączą do floty LOT-u, który w sumie zamówił sześć maszyn tego typu z opcją leasingu kolejnych pięciu. Jeszcze w tym roku LOT otrzyma także dwa nowe Boeingi 787-8 Dreamliner, które będą obsługiwały między innymi nowe połączenia do Newark i Los Angeles. Do końca 2018 roku, dostarczone zostaną również kolejne trzy nowe Dreamlinery 787-9. W sumie w przyszłym roku LOT będzie wykorzystywał flotę co najmniej 51 samolotów.

Zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych jest jednym z elementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 roku. Przewoźnik oferuje dziś 77 połączeń, w planach ma uruchomienia kolejnych, zarówno w obrębie Europy jak i dalekiego zasięgu.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,82 proc. akcji), TFS Silesia (0,144 proc. akcji) oraz pracownicy (0,036 proc. akcji).