statystyki

Lider telewizji kablowej przejmie kolejnych konkurentów

autor: Elżbieta Rutkowska31.08.2017, 08:11; Aktualizacja: 31.08.2017, 08:14
Chociaż II kwartał tego roku operator sieci kablowej UPC zakończył z niewielkim – o tysiąc osób – spadkiem liczby abonentów, pozostaje zdecydowanym liderem rynku.

Chociaż II kwartał tego roku operator sieci kablowej UPC zakończył z niewielkim – o tysiąc osób – spadkiem liczby abonentów, pozostaje zdecydowanym liderem rynku.źródło: ShutterStock

Choć nad rynkiem medialnym wisi groźba ustawy dekoncentracyjnej, UPC szuka możliwości akwizycji. Ale do kupienia jest raczej sama drobnica. Firma stawia też na usługi dla klientów biznesowych.

Reklama


Największe sieci w Polsce

Największe sieci w Polsce

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Chociaż II kwartał tego roku operator sieci kablowej UPC zakończył z niewielkim – o tysiąc osób – spadkiem liczby abonentów, pozostaje zdecydowanym liderem rynku. Pozycja firmy mającej 1,4 mln klientów może się jeszcze wzmocnić, jeśli UOKiK zgodzi się na wartą 3 mld zł transakcję przejęcia firmy Multimedia wraz z  0,8 mln abonentów tej sieci. – Nie zamierzamy poprzestać na akwizycji Multimediów – zapowiada prezes UPC Polska Frans-Willem de Kloet, ale nie podaje konkretów.

W gronie innych dużych operatorów – Vectra, Toya, Inea – nie widać firmy, która byłaby teraz na sprzedaż. – Myślę, że oprócz Multimediów wchłanianych przez UPC nie będzie w tym roku większych przejęć – mówi Jerzy Straszewski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, zrzeszającej 90 proc. firm działających w tej branży. – Przed sprzedażą Multimediów w pierwszej piątce nic się nie działo, od kiedy pięć lat temu UPC kupił firmę Aster City. Myślę więc, że w grę wchodzą tylko akwizycje małych kablówek, działających na rynkach lokalnych. Takich transakcji jest w ciągu roku sporo – dodaje Straszewski.


Pozostało jeszcze 47% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama