statystyki

Lider telewizji kablowej przejmie kolejnych konkurentów

autor: Elżbieta Rutkowska31.08.2017, 08:11; Aktualizacja: 31.08.2017, 08:14
Chociaż II kwartał tego roku operator sieci kablowej UPC zakończył z niewielkim – o tysiąc osób – spadkiem liczby abonentów, pozostaje zdecydowanym liderem rynku.

Chociaż II kwartał tego roku operator sieci kablowej UPC zakończył z niewielkim – o tysiąc osób – spadkiem liczby abonentów, pozostaje zdecydowanym liderem rynku.źródło: ShutterStock

Choć nad rynkiem medialnym wisi groźba ustawy dekoncentracyjnej, UPC szuka możliwości akwizycji. Ale do kupienia jest raczej sama drobnica. Firma stawia też na usługi dla klientów biznesowych.

Największe sieci w Polsce

Największe sieci w Polsce

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Chociaż II kwartał tego roku operator sieci kablowej UPC zakończył z niewielkim – o tysiąc osób – spadkiem liczby abonentów, pozostaje zdecydowanym liderem rynku. Pozycja firmy mającej 1,4 mln klientów może się jeszcze wzmocnić, jeśli UOKiK zgodzi się na wartą 3 mld zł transakcję przejęcia firmy Multimedia wraz z  0,8 mln abonentów tej sieci. – Nie zamierzamy poprzestać na akwizycji Multimediów – zapowiada prezes UPC Polska Frans-Willem de Kloet, ale nie podaje konkretów.

W gronie innych dużych operatorów – Vectra, Toya, Inea – nie widać firmy, która byłaby teraz na sprzedaż. – Myślę, że oprócz Multimediów wchłanianych przez UPC nie będzie w tym roku większych przejęć – mówi Jerzy Straszewski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, zrzeszającej 90 proc. firm działających w tej branży. – Przed sprzedażą Multimediów w pierwszej piątce nic się nie działo, od kiedy pięć lat temu UPC kupił firmę Aster City. Myślę więc, że w grę wchodzą tylko akwizycje małych kablówek, działających na rynkach lokalnych. Takich transakcji jest w ciągu roku sporo – dodaje Straszewski.


Pozostało jeszcze 47% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane