statystyki

UOKiK broni konsumentów. Koniec z reklamami "LTE bez limitu danych", gdy transfer ulega zmniejszeniu

autor: Patryk Słowik02.02.2017, 07:37; Aktualizacja: 02.02.2017, 09:06
telefon, konsument

Eksperci zwracają uwagę na wymiar kary. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył bowiem sankcje finansowe w wysokości 30,7 mln zł na Polkomtel oraz 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat (przy czym dotyczy ona także innego naruszenia – reklamy abonamentu telewizyjnego).źródło: ShutterStock

Przedsiębiorca nie może reklamować swojej usługi dostępu do internetu jako „LTE bez limitu danych”, jeśli po przekroczeniu określonego progu prędkość połączenia spada do wartości uniemożliwiającej swobodne korzystanie z sieci (tzw. lejek). Wynika tak z wczoraj opublikowanych decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie Polkomtela i Cyfrowego Polsatu.

Reklama


Przypomnijmy: przedsiębiorcy w połowie 2014 r. prowadzili intensywną kampanię reklamową, w której zapewniali, że w zamian za stałą miesięczną opłatę konsumenci będą mogli do woli korzystać z szybkiego dostępu do internetu. Szybko okazało się jednak, że najchętniej korzystający z usługi konsumenci po krótkim czasie mieli ucinany transfer danych.

– Rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach. Oczywiście reklama może przybierać różne konwencje, m.in. uproszczenia czy żarty. Nie może jednak wprowadzać w błąd co do oferty – wyjaśnia prezes UOKiK Marek Niechciał.

A tak jego zdaniem było w przypadku promowania produktu jako czegoś bez limitu, podczas gdy w praktyce restrykcyjne ograniczenie w korzystaniu z usługi istniało. Potwierdzają to skargi konsumentów, których wpłynęły do różnych urzędów, w tym właśnie UOKiK, setki.

„Niestety mniej więcej po miesiącu użytkowania internetu okazało się, że posiada on limity danych, po przekroczeniu których internet znacząco spowalnia (niekiedy do prędkości około 32 kb/s lub nawet poniżej, co uniemożliwia swobodny dostęp do sieci)” – wskazał jeden z użytkowników z Puław.


Pozostało jeszcze 65% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (6)

  • waters(2017-02-02 13:19) Zgłoś naruszenie 21

    Tak czy inaczej oferta całkiem spoko, choć ja mam akurat aero2 jeśli chodzi o neta to używam go nawet w domu.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Puławiak(2017-02-02 14:52) Zgłoś naruszenie 10

    W Puławach jest problem z odbiorem Internetu, niezaleźnie od operatora

    Odpowiedz
  • Kot(2017-02-03 18:41) Zgłoś naruszenie 11

    Polkomtel? Nigdy w życiu! na szczęście procedura zmiany operatora jest szybka i przyjemna. Taki sam "operator" jak Orange...

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Alek(2017-02-27 21:15) Zgłoś naruszenie 00

    A ja tam na ich internet nie narzekam. Bardzo dobry mają. Korzystam od kilku lat i na prawdę przyzwyczaiłem się już do Plusa, że nie mam zamiaru go na nic zmieniać.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama