statystyki

7 sposobów na to, by zostać pracownikiem idealnym

24.01.2016, 19:00
praca, biuro, open space

Pracownicy bardzo często mają tyle pracy, że skupiając się na realizacji własnych celów zapominają, że mają być także wsparciem działań swoich przełożonych. źródło: ShutterStock

Firmy poszukując nowych pracowników koncentrują się nie tylko na praktycznych umiejętnościach kandydatów, ale starają się wybierać tych, którzy dzielą ich wizję rozwoju. Wspólne wartości nie zawsze oznaczają jednak pełną zgodę co do sposobów na ich realizację. Współpraca nie zawsze układa się idealnie, ale jak podkreśla Michał Środa z GoWork.pl, jest kilka prostych sposobów, by zyskać w oczach przełożonego i ułatwić sobie rozwój własnej ścieżki zawodowej. Jedno jest pewne – pracownicy, którzy są kłótliwi i lubią wdawać się w niepotrzebne dyskusje komplikują życie nie tylko swojemu szefowi, ale przede wszystkim sobie.

reklama


reklama


Poznaj swojego szefa

Trudno jest współpracować nie rozumiejąc się nawzajem. Warto wysilić się, by poznać mechanizmy działania naszego przełożonego – na czym mu najbardziej zależy, według jakich schematów działa, na co zwraca największą uwagę, woli otrzymywać maila z informacjami czy spotkać się w cztery oczy by przedyskutować problem. Jeżeli zrozumiemy, czego dokładnie się od nas oczekuje, łatwiej będzie dostarczyć optymalne rozwiązania.

Bądź świadomy celów

Pracownicy bardzo często mają tyle pracy, że skupiając się na realizacji własnych celów zapominają, że mają być także wsparciem działań swoich przełożonych. – Planując swoje obowiązki upewnijmy się, że nasza koncepcja wykonania danego zadania nie odbiega od oczekiwań managera – radzi Michał Środa z GoWork.pl. Dzięki temu unikniemy ewentualnych poprawek i zaoszczędzimy sobie pracy związanej z koniecznością nanoszenia poprawek. Zyskamy też w oczach przełożonego, jako osoba samodzielna, nie wymagająca ciągłej uwagi i nieustannych wyjaśnień.

Żadnych przykrych niespodzianek

Tej zasady zawsze należy przestrzegać. – Jeżeli podejrzewamy, że jeden klientów ma zastrzeżenia do firmy lub naszej pracy, pojawiły się problemy zagrażające wykonaniu zadania, nasz przełożony musi wiedzieć jaka jest sytuacja. W innym przypadku, gdy niemiłe wieści do niego dotrą będzie całkowicie zaskoczony, nieprzygotowany do tego by odnieść się do zarzutów – wyjaśnia przedstawiciel GoWork.pl. Powtarzające się niemiłe zaskoczenia wywołują nie tylko informacyjny chaos, są też powodem frustracji, która z pewnością nie działa na korzyść osoby, która przyczyniła się do jej powstania.

Bądź samodzielny

Nikt nie chce pracować z osobą, która nieustannie potrzebuje pomocy i nie potrafi samodzielnie działać. Każdy ma własne obowiązki i po prostu nie ma czasu na prowadzenie kogoś za rękę. W kluczowych kwestiach należy oczywiście konsultować się z przełożonym, ale nie ustalajmy z nim każdego detalu związanego z wykonywaniem naszej pracy.

Dotrzymuj wyznaczonych terminów

Gdy otrzymujemy zadanie do wykonania, ustalmy termin na jego wykonanie. Jeżeli proponowany czas pozwala na realizację potwierdźmy to, jeżeli nie – od razu o tym informujmy i określmy realne ramy czasowe. Nie zwlekajmy też do ostatniej chwili z dostarczeniem wykonanego zadania, tak by szef miał możliwość zapoznania się z treścią i wprowadzenia ewentualnych poprawek, które zwykle się pojawiają. Dopinanie szczegółów w ostatniej chwili z pewnością będzie bardziej stresujące.

Zgłaszaj propozycje rozwiązania problemów nie problemy

Chcąc zyskać oczach przełożonego wykażmy się pro-aktywną postawą i zamiast zgłaszać problemy, zastanówmy się czy istnieje sposób, by je rozwiązać. Spróbujmy zorientować się jakie są szanse na naprawę konkretnej sytuacji. – W tym celu najlepiej udać się do źródeł problemu i porozmawiać z osobami bezpośrednio odpowiedzialnymi za sytuację – mówi Michał Środa. W końcu nikt nie lubi słuchać o problemach, o wiele lepiej brzmi „zająłem się już pewną uciążliwą kwestią i jestem na dobrej drodze do jej rozwiązania”.

Twoje słowa i czyny zawsze niech będą spójne

Jeżeli mówimy, że prześlemy raport do piątku – tak zróbmy. Nie ma nic gorszego niż bycie postrzeganym jako osoba gołosłowna. Nie ma usprawiedliwienia typu „pojawiło się wiele nieprzewidzianych spraw” – w takiej sytuacji o ich istnieniu zawsze należy powiadomić wcześniej i ewentualnie wtedy rozmawiać o przesunięciu terminu.

Wymarzonymi pracownikami są osoby odpowiedzialne za swoje działania, które swoją postawą potwierdzają swoje zaangażowanie – ich szefowie wiedzą, że mogą na nie liczyć, bez względu na pojawiające się trudności. Każdemu oczywiście zdarza się ponarzekać na swojego przełożonego, ale nie wolno nam zapominać, że powinien przyświecać nam jeden cel.

reklama


Źródło:Informacja prasowa

Polecane

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Polecane

reklama