Trzy czwarte użytkowników smartfonów, którzy mogą komunikować się za pomocą komunikatorów czy portali społecznościowch, i tak wciąż wybiera SMS-y. Choć Facebook, Gadu-Gadu czy Twitter stworzyły swoje specjalne mobilne wersje, które pozwalają wysyłać darmowe wiadomości tekstowe, to rynek płatnych SMS-ów nadal świetnie się trzyma.
Trzy czwarte użytkowników smartfonów, którzy mogą komunikować się za pomocą komunikatorów czy portali społecznościowch, i tak wciąż wybiera SMS-y. Choć Facebook, Gadu-Gadu czy Twitter stworzyły swoje specjalne mobilne wersje, które pozwalają wysyłać darmowe wiadomości tekstowe, to rynek płatnych SMS-ów nadal świetnie się trzyma.
/>
Mobilne aplikacje komunikacyjne w ogóle nie są atrakcyjne aż dla jednej trzeciej posiadaczy smartfonów – wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2012” przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl. Pozostali posiadacze smartfonów korzystają z różnych komunikatorów. Najczęściej wybierają mobilną wersję Facebooka, Gadu-Gadu i Skype’a.
– Ale to jest tylko zapasowa, dodatkowa opcja do komunikacji. SMS-y pozostają nie tylko bardziej skuteczne, lecz także darzymy je po prostu większym zaufaniem. Informacje nimi przesyłane przechodzą tylko przez operatorów, a nie dodatkowo jeszcze przez sieci zewnętrznych firm – mówi Marcin Dulnik z SerwerSMS.pl. – Dodatkowo, co jest decydujące, SMS-y są po prostu łatwiejsze. Programy generujące je są automatycznie instalowane we wszystkich rodzajach telefonów. A komunikatory i serwisy społeczościowe opierają się na pewnych ograniczonych grupach użytkowników – dodaje Dulnik. Efekt: choć SMS-y są usługą płatną, to i tak 77 procent przebadanych przyznało, że je woli i częściej z nich korzysta niż z bezpłatnych komunikatorów.
To przywiązanie do SMS-ów potwierdzają dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Ich liczba z roku na rok rośnie. W 2011 roku Polacy wysłali łącznie 51,6 mld krótkich wiadomości – to o 15 proc. więcej niż trzy lata wcześniej.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama