statystyki

Popularne kanały telewizyjne także w internecie

autor: Patryk Słowik24.05.2018, 07:17; Aktualizacja: 24.05.2018, 08:22
internet, biznes

Nadawcy programów nie mogą odmówić operatorom zgody na rozprowadzanie nadawanych przez nich treści.źródło: ShutterStock

Nadawcy programów nie mogą odmówić operatorom zgody na rozprowadzanie nadawanych przez nich treści. Nie mogą tej zgody uzależniać od uiszczenia wynagrodzenia. Ale zarazem operator o nią musi wystąpić.

To clou najnowszego stanowiska Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Chodzi o stosowanie zasady must carry/must offer. Wynika ona z art. 43 ust. 2 ustawy o radiofonii i telewizji (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1414 ze zm.). Stanowi on, że nadawca rozpowszechniający program określony przez ustawodawcę, nie może odmówić operatorowi rozprowadzającemu program w sieci telekomunikacyjnej zgody na rozprowadzanie tego programu, ani też nie może uzależnić udzielenia takiej zgody od uiszczania jakiegokolwiek wynagrodzenia, w tym w szczególności z tytułu udzielenia licencji za korzystanie z nadania.

Ten przepis w ostatnim czasie zaczął budzić kontrowersje. Za sprawą mundialu, który będzie transmitowała TVP. Część operatorów mających portalami internetowe postanowiła pokazywać na nich TVP. I ściągać ruch widzów do siebie, od tego, kto za prawa do pokazywania meczów zapłacił.


Pozostało jeszcze 47% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane