statystyki

Internetowa konkurencja połączyła rywali z TV

autor: Barbara Sowa06.03.2017, 07:51; Aktualizacja: 06.03.2017, 09:13
Należący do Google’a YouTube kilka dni temu ogłosił, że będzie sprzedawał kanały telewizji kablowych.

Należący do Google’a YouTube kilka dni temu ogłosił, że będzie sprzedawał kanały telewizji kablowych.źródło: ShutterStock

Europejscy nadawcy próbują łączyć siły w starciu z rywalami z Doliny Krzemowej. FANG to skrót od pierwszych liter nazw Facebooka, Amazona, Netflixa i Google’a, czyli najważniejszych dziś graczy w światowej sieci. Cała czwórka w ostatnich latach coraz mocniej inwestuje w wideo i wchodzi w buty starych spółek mediowych.

Reklama


Należący do Google’a YouTube kilka dni temu ogłosił, że będzie sprzedawał kanały telewizji kablowych. Na razie tylko w USA, ale niewykluczone, że pójdzie dalej. Amazon w grudniu udostępnił swoją ofertę wideo w ponad 200 krajach, przyciągając widzów nowym wcieleniem motoryzacyjnego show Jeremy’ego Clarksona, który odszedł z brytyjskiej BBC. Własne plany tworzenia krótkich fabuł i inwestycji w sport ma też Facebook. Netflix zaś zapowiedział, że w tym roku wyda na seriale aż 6 mld dol.

Miażdżącej dominacji FANG obawiają się nawet najwięksi przedstawiciele tradycyjnej części biznesu audiowizualnego. „Dzisiaj nadawcy stoją w obliczu konkurencji ze strony wielkich firm międzynarodowych, które wchodzą do ich branży. Zmiana dotyczy wszystkich spółek mediowych” – przyznają członkowie Europejskiego Aliansu Mediowego, założonego dwa lata temu przez niemieckie ProSiebenSat.1, szwedzkie MTG oraz TVN. Choć konkurencji ze strony FANG wyraźnie się boją, o otwartej wojnie nie mówią. – Nie chodzi o frontalną konkurencję, tylko o bycie partnerem w rozmowach i łączenie sił. Media tradycyjne współpracują i będą współpracowały z gigantami, jak Google czy Facebook, bo z tej współpracy wynika dużo dobrego, szczególnie dla widza. Lubimy określać tę relację jako coopetition – mówi Christian Anting z zarządu TVN.


Pozostało jeszcze 44% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Polecane

Reklama