Prezes MEC Izabela Albrychiewicz zauważa, że wpływ na zmianę postaw wśród internautów miał debiut Netflixa. Co prawda amerykański gigant na polskim rynku nie może się pochwalić imponującymi wynikami, ale dopiero niedawno wprowadził u nas płatności w złotych i zaczął pracować nad polskim interfejsem i tłumaczeniami. Na razie nie zagraża jednak polskiej konkurencji. Z danych Gemius/PBI wynika, że w czerwcu miał on 111 tys. użytkowników. Minął efekt nowości, bo od stycznia, kiedy producent „House of Cards” wystartował w Polsce, jego e-widownia skurczyła się trzykrotnie. Nie wiadomo, ilu z tych użytkowników to osoby korzystające z promocyjnego, 30-dniowego darmowego dostępu, a ilu uiszcza abonament. Amerykanie nie ujawniają tych informacji. Netflixa odwiedzają głównie młodzi w wieku 15–24 lat (45,5 tys.) oraz 25–34 lat (36,6 tys.). Dominują studenci i uczniowie (34,5 tys.) oraz przedstawiciele wolnych zawodów i specjaliści (15 tys.).
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama