Firma nazwa.pl powstała w 1997 r., kiedy Piotr Nowak, pasjonat innowacyjnych rozwiązań  technologicznych, odkrył rosnące zainteresowanie internetem w Polsce. Powstała firma NetArt (przekształcona później w nazwa.pl), oferująca usługi serwerów wirtualnych, a w kolejnych latach serwis hostingowy.

Ich domeną są… domeny!

W czasach szybkiego rozwoju internetu w naszym kraju wzrosła rola domen w biznesie. Wiele firm chciało posiadać swój unikatowy adres w sieci, aby zaznaczyć w niej swoje miejsce. To był kolejny duży krok w historii rozwoju dla firmy nazwa.pl – domeny stały się jedną z najważniejszych gałęzi jej działalności. Istotnym rokiem w historii przedsiębiorstwa był rok 2003, kiedy NASK uwolnił rynek rejestracji domen polskich, wprowadzając automatyczny system rejestracji adresów z końcówką „.pl”. W maju 2005 r. w nazwa.pl zarejestrowanych było ponad 40 tys. domen, w ciągu dwóch lat nazwa.pl zdobyła 20 proc. polskiego rynku domen.

Wychodząc naprzeciw potrzebom

nazwa.pl w kolejnych latach swojej obecności na polskim rynku, wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, rozszerzyła koszyk swoich usług. W 2007 r. firma wprowadziła innowacyjną wówczas usługę stron WWW sprzedawanych w modelu abonamentowym, a w 2012 r. sklepy internetowe, certyfikaty SSL i Kreator Stron WWW. W 2015 r. firma wprowadza na rynek rewolucyjną usługę, jaką jest Wizytówka Internetowa.

Lider rynku domen

Przez te wszystkie lata firma wysunęła się na czołówkę polskich biznesów branży domen. W czwartym kwartale 2014 r. co trzecia domena zarejestrowana w NASK tworzona była za pośrednictwem nazwa.pl. Sukcesem było także osiągnięcie przez firmę 4. miejsca wśród największych rejestratorów domen „.eu” na świecie w rankingu EURid w 2015 r., które do dziś utrzymuje. W pierwszym półroczu br. co trzecia domena „.pl” była rejestrowana przez nazwa.pl, a na koniec czerwca tego roku firma osiągnęła 22-procentowy udział rynkowy w obsłudze abonamentów domen.

Sukcesy klientów – sukcesem nazwa.pl

Kreator rynku usług hostingowych, jakim jest nazwa.pl, swoją wysoką pozycję zawdzięcza przedsiębiorcom, dla których świadczy usługi. Pomaga klientom wykorzystać potencjał internetu i rozwijać biznes. Dzięki temu powstało wiele innowacyjnych przedsięwzięć, a tysiące firm zbudowało swoją renomę na rynku. Każdy przedsiębiorca, który rejestruje domenę lub tworzy stronę internetową, może stać się liderem swojej branży i zdobywać klientów na całym świecie.

Polska marka – gwarancja wysokiej jakości

Z myślą o bezpieczeństwie informacji i danych przetwarzanych przez przedsiębiorców nazwa.pl stawia na sprawdzone i nowoczesne technologie. Dzięki innowacyjnej infrastrukturze serwerowej, zaawansowanej wirtualizacji, pełnej redundancji oraz zwielokrotnionym łączom internetowym dostępność usług świadczonych przez firmę osiąga poziom 99,9 proc., który jest potwierdzeniem niezawodności. W celu zapewnienia wysokiej jakości obsługi klienta firma nieustannie podnosi kwalifikacje pracowników z działów obsługowych i technicznych.