Podczas pandemii aż 42 proc. Polaków przybrało na wadze – średnio o 5,7 kg. Tylko co czwarty z nas deklaruje, że uprawia jakąś aktywność fizyczną. Takie wnioski płyną z badania „COVID 365+” (IPSOS, 2021 r.). Z kolei „Badanie o życiu i zdrowiu Polaków” (IQS na zlecenie PZU, 2021 r.) wykazało, że niemal co piąty Polak praktycznie w ogóle nie robi badań profilaktycznych.

Z badań przygotowanych dla PZU wynika co prawda, że Polacy wiedzą, co wpływa korzystnie na ich zdrowie. Wskazują tu na: kondycję psychiczną, dobry i zdrowy sen, aktywny tryb życia, równowagę między pracą a życiem osobistym, racjonalne żywienie, badania profilaktyczne oraz relacje międzyludzkie. Często nie czują jednak, by osobiście mieli wpływ na te obszary. Jako główną przeszkodę w dbaniu o swoje zdrowie 52 proc. badanych wymienia wszechobecny stres. W młodszej grupie wiekowej (18-24 lata) przeważa zaś brak silnej woli i konsekwencji.

- Dziś, gdy coraz częściej funkcjonujemy w pośpiechu, przytłoczeni mnóstwem spraw i informacji, nie jest łatwo zadbać o to, co powinno być najważniejsze, czyli zdrowe i szczęśliwe życie – mówi Michał Lutostański, dyrektor Biura Marketingu PZU. - Brakuje nam czasu, niekiedy też wiedzy o dostępnych rozwiązaniach.

Kampania PZU „Żyj długo i szczęśliwe” / Materiały prasowe

Odpowiedzią ubezpieczyciela na ten problem jest kampania marketingowa „Żyj długo i szczęśliwe”. Ma przekonać do poważnego myślenia m.in. o profilaktyce zdrowotnej i finansowej oraz wskazać, w jaki sposób oferta PZU może pomóc w odnalezieniu życiowej równowagi i bezpieczeństwa. Ubezpieczyciel udostępnia materiały na temat zdrowia, kondycji psychicznej, rozwoju osobistego, zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym, bezpieczeństwa finansowego, a przy tym promuje ubezpieczenia na życie i zdrowie.

Na stronie internetowej www.pzu.pl/zyj-dlugo-i-szczesliwie w każdą środę publikowane są premierowe odcinki webinariów z udziałem ekspertów i znanych liderów opinii. Towarzyszą im rozmowy na żywo poświęcone różnym aspektom starań o zapewnienie sobie spokojnego i bezpiecznego życia, np. samorozwojowi, poszukiwaniu wewnętrznej motywacji do zmiany swojej codziennej rutyny, przywracaniu zdrowej równowagi w naszym życiu.

Internauci mogą również pobrać bezpłatny e-book „Zaopiekuj się swoim życiem”. Znajdziemy w nim praktyczne porady i wskazówki dotyczące profilaktyki zdrowotnej, m.in. badań okresowych, diety, regularnego uprawiania sportu. Do aktywności i ćwiczeń zachęca w nim m.in. Iga Świątek. - Jako aktywna tenisistka mam pewne ograniczenia, w czasie wolnym nie mogę zdecydować się na każdy sport, bo niektóre groziłyby mi kontuzją – mówi najbardziej znana dziś polska tenisistka.- Często wybieram pływanie na desce z wiosłem. I to jest właśnie sedno aktywności fizycznej dla zdrowia – daje przyjemność, relaksuje i wcale nie musi się wiązać się z litrami wylanego potu i przekraczaniem własnych granic, chyba że ktoś tak lubi – dodaje.

Jakie rozwiązania podpowiada PZU? M.in. produkty pomagające zadbać o przyszłość finansową dziecka oraz zapewniające wsparcie w przypadku ciężkiej choroby, utraty sprawności, czy też wystąpienia trwałego uszczerbku w wyniku nieszczęśliwego wypadku.

Kampania PZU „Żyj długo i szczęśliwe” / Materiały prasowe

Poza ofertą specjalnie dla rodzin, ubezpieczyciel proponuje również produkty przeznaczone dla przedsiębiorców, pozwalające im zadbać o ochronę życia i zdrowia ich pracowników. Zapewnia ponadto opiekę medyczną poprzez sieć ponad 130 placówek własnych PZU Zdrowie i ok. 2200 partnerskich.

W kampanię zaangażowali się: tenisistka Iga Świątek, zdobywca obu biegunów Ziemi Marek Kamiński, aktorki Olga Kalicka i Emilia Komarnicka-Klynstra, prezes Fundacji Szkoła na Widelcu Grzegorz Łapanowski, założycielka i prezes Longevity Center Joanna Bensz, fotografka gwiazd Marta Wojtal, blogerka Agnieszka Stefaniuk z Family Fun by Mum oraz rodzina Pasków, prowadząca blog parentingowy Oczekując. Działania ubezpieczyciela wspierają także: mówca biznesowy i wykładowca akademicki Sebastian Kotow oraz Monika Hoffman-Piszora, autorka bloga Dzieciaki Cudaki.

Kampania „Żyj długo i szczęśliwie” wystartowała 12 listopada br. w internecie, na profilach PZU w mediach społecznościowych oraz w ogólnopolskich stacjach radiowych. Kreację opracowała agencja reklamowa Leo Burnett. Kampania powstała we współpracy z domem produkcyjnym Dynamo. Zakup mediów zrealizował dom mediowy Sigma Bis.