Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta, infolinii NFZ, od środy do południa w czwartek odebrali 1700 połączeń – poinformowała PAP dyrektor biura komunikacji społecznej NFZ Sylwia Wądrzyk.

Pod bezpłatnym numerem 800-190-590 można uzyskać niezbędne informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Z konsultantami można połączyć się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Telefoniczną Informację Pacjenta obsługuje jednoczasowo ponad 100 konsultantów.

„Rozmowę z konsultantem można też wcześniej zamówić w dogodnej dla nas porze. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, a także wideo rozmowa z tłumaczem języka migowego” – przypomniała dyrektor.

Zaznaczyła też, że dzwoniący najczęściej pytali o to, co mają zrobić osoby wracające z krajów wysokiego ryzyka, jak postąpić po powrocie z północnych Włoch, gdy występują objawy chorobowe, gdzie znaleźć placówkę, w której można się zbadać, jak się zabezpieczyć przed koronawirusem, jakie metody zapobiegania zakażeniu można stosować, ile trwa okres wylęgania wirusa oraz czy można wyjechać za granicę do krajów wysokiego ryzyka.