Odpowiedzialność ponosi nie tylko właściciel hotelu
Podczas wakacyjnego urlopu z hotelowego pokoju skradziono mi zegarek. Zgłosiłam ten fakt osobie prowadzącej hotel, ale ta powiedziała mi, że nie jest właścicielem hotelu, a jedynie dzierżawcą. Jej zdaniem roszczenie powinnam w związku z tym zgłosić do właściciela obiektu. Czy rzeczywiście dzierżawca nie ponosi odpowiedzialności?
Hotel nie zawsze będzie odpowiadał za skradzioną rzecz
Z pokoju hotelowego skradziono mi aparat fotograficzny. Zgłosiłem to właścicielowi hotelu, usłyszałam jednak, że sam jestem sobie winien, ponieważ zostawiłem otwarte okno w pokoju. Czy hotelarz może na tej podstawie uchylić się od odpowiedzialności?
Im niższa cena pokoju, tym niższe odszkodowanie
W czasie urlopu mieszkałem z bratem i jego żoną w pokoju hotelowym. Za nocleg płaciłem 120 zł. Z pokoju skradziono mi laptopa, który kosztował 3 tys. zł. Czy dostanę od hotelu zwrot tej kwoty?
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Gazety Prawnej: Kiedy hotel odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy gości
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na powyższe pytania, oraz:
- Obowiązki hotelu
- Zakres odpowiedzialności
- Ustalanie wysokości odszkodowania
- Procedura reklamacji