statystyki

PKP Intercity: Jak pozyskać pasażera premium

autor: Konrad Majszyk29.12.2015, 07:46; Aktualizacja: 29.12.2015, 08:56
pendolino, Kraków

pendolino, Krakówźródło: ShutterStock

Indywidualny steward, rozrywka pokładowa, codzienna prasa. Spółki autobusowe, kolejowe i lotnicze ostro rywalizują o klientów z pierwszej klasy. Tacy dają więcej zarobić. Ale choć zamożniejsi, także lubią promocje.

Dziś o godz. 16.50 z Warszawy Centralnej do Lublina w dziewiczy kurs wyruszy pierwszy z pociągów Dart dostarczonych przez Pesę dla PKP Intercity. Jeśli ktoś zdecyduje się na zakup biletu w I klasie, poza standardowym poczęstunkiem otrzyma np. tortillę z jajecznicą albo sałatę z kurczakiem. Nowa oferta dla I klasy obowiązuje od najnowszego grudniowego rozkładu we wszystkich pociągach EIC.

W I klasie EIP – czyli Pendolino – też ruszyło kuszenie pasażera. W cenie biletu – poza napojami i ciastkiem – otrzymują posiłek ze specjalnego menu, które będzie się zmieniać co dwa tygodnie. Oprócz tego mają dostęp do codziennej prasy, do dyspozycji jest też dodatkowy personel pokładowy, który pomaga m.in. we wsiadaniu, noszeniu bagażu itd. Kolejna nowość: do 3 stycznia do biletu online na ten pociąg premium PKP dołączany jest jednorazowy 50-proc. rabat na taksówkę w sieci iTaxi.

– Podróżni wybierający I klasę oczekują niestandardowej oferty i serwisu na najwyższym poziomie – twierdzi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. – Pracując nad propozycją, podpatrywaliśmy rozwiązania za granicą – dodaje.

– To dobry ruch. Dotąd na kolei klasa I nie wnosiła dużej wartości dodanej. A w DB widać, za co się dopłaca: fotele są szersze i obite skórą (nawet w pociągach regionalnych), a pasażer ma do wyboru kilka dzienników – porównuje Michał Beim, ekspert z Instytutu Sobieskiego.

Skąd zainteresowanie spółek I klasą? – Klient premium pozwala wypracować wyższą marżę – mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Ten segment jest mniej wrażliwy na cenę, bo faktury często płaci firma. I dlatego nowej ofercie w PKP IC towarzyszy cicha podwyżka cen dla klasy I o 20 proc. – wyjaśnia.


Pozostało jeszcze 62% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie