Do końca sierpnia do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Warszawie trafiło rekordowe ponad 700 skarg w związku z odwołanymi i spóźnionymi lotami.
W sumie do końca wakacji do Europejskiego Centrum Konsumenckiego złożono 1399 skarg polskich pasażerów, jeśli uwzględnić te na zgubiony bagaż czy problem z płatnościami. Gorszy pod tym względem był tylko pandemiczny 2020 r., kiedy to z powodu COVID-19 ruch na niebie praktycznie zamarł. Wówczas liczba zgłoszeń wyniosła 1485. W 2019 r. było ich 892, rok temu 873. Zażaleń związanych z opóźnieniami lub odwołaniem lotów było w ciągu ośmiu miesięcy 2022 r. dwukrotnie więcej niż przed pandemią.
Największe problemy są z przewoźnikami niskobudżetowymi. W tym roku prym pod tym względem wiedzie Wizz Air, którego dotyczy jedna czwarta otrzymanych skarg.
Pozostało
86%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama