Choć wielu kierowców zmuszona jest do sezonowej wymiany ogumienia, istnieje pewna grupa, która nie musi tego robić. Każdy może do tej grupy dołączyć – wystarczy kupić opony całoroczne. Z kolejkami mamy do czynienia niemal wszędzie, gdzie się udamy. Sklep – tak. Poczta? Owszem. Poczekalnia przed gabinetem lekarza? Oczywiście. Do tej grupy zaliczają się też serwisy wulkanizacyjne, w których wielu kierowców zjawia się co sezon, by zmienić opony z zimowych na letnie lub odwrotnie. A co, gdyby nie musieć tego robić?
Istnieje skuteczna recepta na kolejki u wulkanizatorów. Są to opony całoroczne
Kiedyś ogumienie całoroczne zbierało niezbyt pochlebne opinie. Czasy się jednak zmieniają i dziś dobra opona całoroczna jest w stanie zapewnić przewidywalne, bezpieczne prowadzenie w niemal każdych warunkach. Dla wielu osób jest to ogromna zaleta, szczególnie jeśli z jakichś powodów nie mogą lub po prostu nie chcą co sezon tracić czasu u wulkanizatora. Opony całoroczne to coraz większy segment rynku, co koreluje z coraz większą liczbą zadowolonych użytkowników.
Warto dodać, że opony całoroczne oferuje wielu producentów ogumienia. Dostępne są więc modele z różnych półek cenowych – od przystępnych z segmentu ekonomicznego, aż po modele najwyższej klasy, regularnie zajmujące czołowe lokaty w porównaniach czy testach. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Opony całoroczne – w jakich autach można je zamontować?
Odpowiedź jest prosta: w każdym, do którego znajdziemy opony o odpowiednim, homologowanym (czyli dopuszczonym przez producenta auta) rozmiarze i o odpowiednich parametrach, takich jak choćby indeks prędkości – informujący, z jaką maksymalną prędkością można podróżować na danym modelu i wersji opon. Bogatą ofertę opon całorocznych znajdziemy więc nie tylko do samochodów miejskich, takich jak na przykład Skoda Citigo, Kia Picanto czy Renault Clio, ale też do aut klasy średniej (na przykład Opel Insignia, Ford Mondeo) czy nawet do pojazdów luksusowych, jak Mercedes klasy S czy BMW serii 7.
Żeby dobrać odpowiedni rozmiar ogumienia do posiadanego samochodu, najlepiej będzie sprawdzić na obecnie użytkowanych oponach, w jakim są rozmiarze – można go sobie spisać na kartkę. Rozmiar ogumienia podawany jest w postaci oznaczenia typu 205/55 R16, gdzie każda z liczb może przyjąć inną wartość. Pierwsza – w naszym przykładzie 205 – to szerokość bieżnika w milimetrach. Kolejna liczba to tak zwany profil, który informuje o wysokości ścianki opony. Ostatnia wartość to średnica wewnętrzna opony – musi się ona zgadzać z zewnętrzną średnicą felgi. Jeśli poprawnie spiszesz rozmiar z aktualnie posiadanych opon, wszystko będzie pasować.
Odpowiedni rozmiar to połowa sukcesu. Trzeba jeszcze wybrać dobry model opon całorocznych
Bogata oferta sklepu Inter Cars może być onieśmielająca, ale bez obaw – jeśli będziesz potrzebować pomocy przy doborze ogumienia całorocznego, eksperci czekający na infolinii z chęcią pomogą. A co potem? Potem będziesz musiał spotkać się z wulkanizatorem jeszcze ten jeden raz, by zamontować właśnie kupione opony całoroczne. I nie zobaczysz go przez kilka kolejnych lat – nie będzie takiej potrzeby!