Alfabet wpadek Pendolino

autor: Konrad Majszyk28.11.2014, 07:48; Aktualizacja: 28.11.2014, 10:50
Pociąg Pendolino

Pociąg Pendolinoźródło: Materiały Prasowe

Już za dwa tygodnie mają zacząć wozić pasażerów. Przygotowaniom do inauguracji towarzyszy seria absurdów. Oto lista największych kontrowersji dotyczących superpociągów PKP.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (13)

  • khamul(2014-11-28 11:00) Zgłoś naruszenie 00

    Nie chce mi się wrzucać wszystkich zarzutów do powyzszego argumentu, ale jego rzetelność można poznać po punkcie "Przetarg"
    Cena pociągu z platformy PESA DART o Vmax 160 km/h stanowi 80% ceny pendolino (dane wg przetargu roztrzygnietego w tym roku) tak więc są 20% tańsze. Po tym widać jak dobrze autor zna temat (chyba ze celowo tak zręcznie manipuluje informacje)

    Odpowiedz
  • Fan szybkich pociągów(2014-11-28 11:07) Zgłoś naruszenie 00

    Takich bzdetów już dawno nie czytałem!

    Odpowiedz
  • Schle(2014-11-28 11:08) Zgłoś naruszenie 01

    Proszę zacząć pisać bloga sfrustrowanego miłośnika transportu. Wychodzi panu to najlepiej, bo to co pan robi to dziennikarstwem nie jest. Szkoda że nie można pany punktu po punkcie odbić piłeczki, bo system komentarzy uznaje to za spam.

    Odpowiedz
  • Alfabet wpadek(2014-11-28 11:36) Zgłoś naruszenie 00

    Ale pana Lolo- Pindolo, zwanego zegarmistrzem Gazata bezprawna przechodzi już Gazetę Szechtera.

    Odpowiedz
  • zxc(2014-11-28 11:56) Zgłoś naruszenie 00

    http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/nieprawdziwe-informacje-dziennika-gazety-prawne1.html
    i tyle w temacie ;)

    Odpowiedz
  • kzyn(2014-11-28 12:06) Zgłoś naruszenie 00

    Mam nadzieję, że PKP IC w końcu wytoczy proces Majsztykowi i Warsewiczowi.

    Odpowiedz
  • Paweł(2014-11-28 12:51) Zgłoś naruszenie 00

    W artykule jest od groma manipulacji lub wręcz KŁAMSTW, a zamiast faktów podawane są opinie. Co za dziennikarz to pisał...

    Pociąg Pesy nie jest tańszy o 80%, tylko o 20%, podstawy procentów z podstawówki się kłaniają.

    Powiedzenie, że EuroSprintery jeżdżą po trasach Pednolino to spora przesada. Większość Husarzy obsługuje Berlin-Warszawa-Express i Berlin-Gdynia-Express, na CMK jeździ zazwyczaj JEDNA para pociągów obsługiwana przez te lokomotywy.

    "Rekomendacja była taka, by zamiast 20 pociągów klasy pendolino kupić 60 tradycyjnych składów" - to chyba musiałyby być drezyny albo pociągi wykonane z kartonu, żeby w cenie 20 Pendolino kupić 60 składów. Tradycyjny skład podobnej klasy na 200 km/h jest tylko o 10% tańszy od Pendolino (a pobiera więcej prądu i ma mniejsze możliwości), z kolei składy o o wiele niższym standardzie i do 160 km/h kupiono by za tą cenę w ilości sztuk 30, nie więcej. Ale przetarg był na szybkie pociągi wysokiej klasy, a nie pociągi takie, jakie już mamy w Polsce.

    Co z tego że na razie Pendolino wykorzystuje swoją przewagę tylko na kilkudziesięciu kilometrach? CMK jest gotowa na to, by z każdym kolejnym rozkładem jazdy dystans przystosowany do 200 km/h wydłużać, a w przyszłości obejmie to też linię kolejową nr 9 (Warszawa - 3miasto). Czesi od 10 lat mają Pendolino na 230 km/h i nie jadą nawet przez chwilę więcej niż 160km/h i jakoś nikt na to szczególnie nie narzeka (a warto dodać, że czeska kolej jest przez wielu polskich kolejarzy i miłośników kolei uznawana za o wiele lepszą od naszej).

    Odpowiedz
  • Paweł(2014-11-28 13:06) Zgłoś naruszenie 00

    No i zapomniałem dodać, że nie ma co porównywać Darta od Pesy do Pendolino, bo to jest zupełnie inna klasa pociągu, zarówno jeżeli chodzi o komfort, jak i prędkość. To tak jakby Mercedesa porównywać do Opla. Dart może kiedyś będzie porównywalny do ED250, ale wersja, która jest obecnie przygotowywana jest o 2 klasy niżej i nawet w tej chwili możliwości naszej infrastruktury są większe niż możliwości tego pociągu.

    Odpowiedz
  • Micz(2014-11-28 13:46) Zgłoś naruszenie 00

    No takiego steku bzdur to dawno nie czytałem. Autor chyba ma jakiś żal osobisty do PKP IC, bo wypisywanie aż tak stronniczych artykułów godzi w sztukę dziennikarską. To coś a właściwie autor tego czegoś powinien być pociągnięty do odpowiedzialności.

    Odpowiedz
  • Jakub(2014-11-28 15:58) Zgłoś naruszenie 00

    Nikt nie pisze- poza dgp- ze za tę paranoję odpowiada Jakub Karnowski,

    Odpowiedz
  • Skipper(2014-11-29 19:08) Zgłoś naruszenie 00

    W normalnym państwie za takie przekręty wszyscy którzy mieli doczynienia z tą Sprawą musieli by się podać do dymisji lub byliby politycznymi trupami, ale nie w Republice Bananowej jakim jest Polska. Wstyd przed światem

    Odpowiedz
  • asdar(2014-11-29 23:31) Zgłoś naruszenie 00

    Przeczytałem to wreszcie

    w najwyższym stopniu zaskakująca jest zajadłość w niektórych komentarzach, bo artykuł jest bardzo mocny, miejscami na granicy, ale celnie oddaje ducha PENDOPARANOI. nie mam dowodów, ale podejrzewam, że niektóre posty pisali pracownicy biur merytorycznych, prasowych w spółkach PKP.

    Ludzie, weźcie się do roboty, a nie jakieś propagandowe sztuczki jak u PUTINA

    Odpowiedz
  • dajan55(2014-12-02 16:26) Zgłoś naruszenie 00

    Tak - naczytałem się naczytałem i po głębokim zastanowieniu (poważnie !) doszedłem do wniosku że Pendolino jest nam tak potrzebne jak dziura w moście w Zawichoście ( tym bardziej że tam nie ma mostu !). A wszyscy " fachowcy" którzy maczali ręce w forsowaniu Pendolino powinni wylecieć z pracy z "wilczym biletem" na zbitą twarz !. Ale cóż oto Polska właśnie - najpierw robimy a póżniej myślimy !. Chociaż z tym myśleniem to byłbym ostrożny .

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie