statystyki

Motoryzacja: W fabrykach wakacje się skończyły

autor: Cezary Pytlos19.08.2014, 07:22; Aktualizacja: 19.08.2014, 08:56
Produkcja samochodów

Produkcja samochodówźródło: DGP

Do tej pory sierpień w branży motoryzacyjnej oznaczał przestoje i przymusowe wolne. W tym roku jest inaczej. Bo dopisuje popyt.

W tym roku w tyskiej fabryce Fiata pracownicy wypoczywali dwa tygodnie, choć w poprzednich regułą były trzy tygodnie urlopu. Wanda Stróżyk, przewodnicząca związku zawodowego NSZZ „Solidarność” w Fiat Auto Poland, twierdzi, że skrócono urlop, bo produkcja nie może czekać.

Bogusław Cieślar, rzecznik FAP, zastrzega, że dwutygodniowe urlopy zdarzały się już w poprzednich latach, ale przyznaje, że koniunktura na fiaty z Polski jest dobra i zakład chce ją wykorzystać.

W pierwszych siedmiu miesiącach tego roku tyski zakład opuściło 203 tys. nowych aut – o blisko 10 proc. więcej niż rok temu. Wyższe wzrosty od Fiata miał tylko Volkswagen, który wyprodukował 111 tys. samochodów – o 12 proc. więcej niż rok temu. Tam z urlopów wrócą dopiero w przyszły poniedziałek, ale – jak zastrzega Piotr Danielewicz, rzecznik niemieckiej fabryki – tegoroczna dłuższa przerwa to także wynik inwestycji prowadzonych w zakładzie.


Pozostało jeszcze 83% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie