Mazowiecki oddział GDDKiA zaczął poszukiwania konsorcjum budowlanego, które zaprojektuje i wykona 18,5-kilometrowy odcinek południowej obwodnicy Warszawy, czyli drogi S2 od Puławskiej do wylotu na Lublin. To kluczowy, brakujący odcinek warszawskiego ringu. Dzisiaj ta trasa ekspresowa urywa się w na ul . Puławskiej, po minięciu zjazdu na Lotnisko Chopina.
Wicepremier Elżbieta Bieńkowska zmieniła programu budowy dróg do 2015 r. W wyniku roszad trasa S2 w Warszawie zastąpiła S3 od Legnicy do granicy z Czechami.
Dobra wiadomość jest taka, że w tym miejscu droga wcale się nie urwie. GDDKiA ogłosi dziś przetarg na projektu autostrady A2 na wschód od Warszawy. Potwierdziły się nasze informacje z ubiegłego tygodnia, że rządowy inwestor będzie przygotowywał dokumentację, żeby można je było zrealizować w nadchodzącej perspektywie. Postępowanie dotyczy fragmenty o długości 14,6 km - od węzła Lubelska do istniejącej autostradowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Planowany czas realizacji to lata 2016–2018. Szacowany koszt – 600 mln zł. Węzeł Lubelska będzie także początkiem drogi wylotowej na Lublin: niedawno GDDKiA ogłosiła ostatni przetarg na fragment drogi ekspresowej S17 właśnie do Lublina - więcej o tym przeczytasz tutaj.
Także dziś GDDKiA ogłosi postępowanie „projektuj i buduj” na trasę S8 miedzy Radziejowicami i Paszkowem, czyli odcinek trasy z Warszawy do Piotrkowa Trybunalskiego, który wciąż nie jest w standardzie drogi ekspresowej. Tych prawie 22 km ma kosztować 1,1 mld zł (wraz z wykupem gruntów). Umowę z wykonawca GDDKiA planuje podpisać do końca 2014. Prace powinny potrwać 3,5 roku.