Rzeczniczka ULC Marta Chylińska powiedziała IAR, że urząd nie zlekceważył swoich obowiązków. Jak podkreśla, kompetencje prezesa Urzędu dopuszczają możliwość podjęcia pewnych decyzji, ale nie nakładają takiego obowiązku. Rzeczniczka dodaje, że nie można cofnąć koncesji lotniczej bez całkowitej pewności, że spółka złamała praw.
Marta Chylińska wskazuje też, że przepisy był niejednoznaczne. Dotyczy to między innymi sprawdzania ubezpieczeń przewoźników od odpowiedzialności cywilnej. Przez część okresu podlegającego kontroli NIK przepisy nie nakładały na przewoźników obowiązku przekazywania ULC dokumentów ubezpieczeniowych - dodaje rzeczniczka.
Według NIK urząd nadzorujący lotniczych przewoźników nie potrafił wyegzekwować od spółek Jet Air i jej następcy OLT Express Regional ważnych dokumentów. Ponadto ULC wydał koncesje dla OLT Express Regional i dla Yes Airways z naruszeniem prawa - stwierdzili kontrolerzy.