Od lutego 2013 roku, kiedy wystartowało połączenie pomiędzy Dubajem i Warszawą do obsługi codziennych lotów, Emirates skierowało maszynę wyprodukowaną przez Airbusa, model A330 -200. Samoloty mogą zabrać na swój pokład 237 pasażerów.
Przez pierwsze pół roku obecności w Polsce, linie Emirates przewiozły ponad 58 tys. pasażerów. Duży popyt na loty arabskiego przewoźnika z Polski, spowodował, że Emirates postanowiła od stycznia 2014 roku zamienić typ samolotu, który będzie latał do Warszawy. Zamiast Airbusa A330-200 na warszawskim lotnisku im. Fryderyka Chopina mieliśmy powitać Boeinga 777-300, który na pokład zabiera 364 pasażerów w konfiguracji trzyklasowej.
Jeszcze na początku września br. Maciej Pyrka, Menager Emirates na polski rynek przekonywał, że zainteresowanie polskich pasażerów na loty Emirates przerosły oczekiwania linii. To właśnie ze względu na duże zapotrzebowanie na usługi Emirates, linia zdecydowała się na podmianę samolotu na większy.
W dniu wczorajszym pojawiła się informacja, że Emirates wycofuje się jednak z pomysłu zamiany samolotu, który codziennie lata pomiędzy Dubajem i Warszawą. Oficjalnym powodem takiego stanu rzeczy są „cele komercyjne” Emirates.
Decyzja o zmianie typu typu samolotu, który lata do Warszawy ma zostać rozpatrzona ponownie w najbliższym czasie.