Szybsza informacja o cenie, logowanie do systemu przeniesione na koniec ścieżki zakupu, a także bardziej przejrzysty proces zwrotu biletu to tylko niektóre z ułatwień, z których mogą korzystać od 3 stycznia pasażerowie PKP Intercity, kupujący bilety w Internecie.

Z początkiem nowego roku PKP Intercity udostępniło pasażerom odświeżoną wersję internetowego systemu sprzedaży biletów. Teraz zakup biletu (strona www.intercity.pl) odbywać się będzie w trzech prostych krokach – wyborze połączenia, wyborze liczby biletów oraz ewentualnych ulg oraz dokonaniu samej płatności.

Do tej pory system wyświetlał informacje o cenie biletów dopiero po zalogowaniu i dokonaniu rezerwacji przez klienta. Od teraz każdy zanim zarezerwuje bilet, otrzyma taką informację wcześniej.

Zmiany dotyczą także samego procesu logowania. Zostaje on przeniesiony na koniec ścieżki zakupu i jest wymagany dopiero w przypadku chęci dokonania zakupu biletu.
Przewoźnik zmienił również ścieżkę zwrotu internetowych biletów. Dziś jest ona łatwiejsza bo nie wymaga przechodzenia przez kilka zakładek na stronie. W nowej wersji modułu sprzedaży wystarczy zalogować się na konto i wybrać w lewym pasku zakładkę „Moje bilety”.

Aby zrezygnować z biletu należy w zakładce „Opłacone” wybrać przy bilecie, z którego chcemy zrezygnować polecenie „Rezygnuj”. Po potwierdzeniu komunikatu, bilet pojawia się w zakładce „Zwrócone bilety”, gdzie pojawia się możliwość zwrotu płatności.

Dodatkowo, PKP Intercity zaoferowało osobom korzystającym z wyszukiwarki www.rozklad-pkp.pl możliwość dokonania bezpośredniej transakcji zakupu biletów bez konieczności ponownego wyszukiwania preferowanego pociągu na stronie przewoźnika.

W 2012 roku przewoźnik za pomocą internetowego kanału sprzedał ponad 900 tys. biletów, o 66% więcej niż w 2011 roku

Mamy nadzieję, że uda nam się utrzymać ten pozytywny trend i w kolejnych miesiącach coraz więcej osób korzystać będzie z systemu sprzedaży na naszej stronie. Chcemy aby wdrożone udogodnienia nie tylko uławiały zakupy osobom już korzystającym z systemu, ale stały się zachętą dla osób, które z tej formy zakupu jeszcze nie korzystały”– podkreśla rzecznik prasowy PKP Intercity Beata Czemerajda.

Sygnałem świadczącym o tym, że założenia przewoźnika mogą się sprawdzić mogą stanowić wyniki sprzedaży sezonowej oferty Bilet Świąteczny. 20 000 sprzedanych biletów na świąteczne przejazdy pociągami EIC i Ex, 50% kupiły osoby korzystające z internetowego systemu PKP Intercity.

Podróżujący z PKP Intercity mogą kupować bilety na połączenia krajowe przez dowolne przenośne urządzenie mające dostęp do sieci internetowej, bez konieczności drukowania blankietu biletowego. Wystarczy, że podczas kontroli pasażer pokaże konduktorowi kod biletu na ekranie smartfona, laptopa czy tabletu. Dzięki temu pasażerowie nie tylko unikają kolejek, ale mogą kupić bilet w każdym miejscu i o każdej porze.