Pieniądze unijne będą pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Jak wyjaśniła spółka, dzięki odnowieniu taboru i przystosowaniu go do prędkości 160 km/godz. czas przejazdu na tej trasie skróci się docelowo o prawie 4 godziny. Wagony będą kursować w pociągach TLK.
Zmodernizowany tabor będzie m.in. wyposażony w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, wydzielona zostanie powierzchnia do przewozu rowerów. Pasażerowie będą mieli dostęp do gniazdek elektrycznych. Zmodernizowane wagony wyposażone zostaną również w klimatyzację oraz WC z zamkniętym obiegiem, a także przystosowane zostaną do świadczenia usług gastronomicznych. Dodatkowo przewoźnik planuje, by w wagonach znalazły się urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej.
Zamówienie podzielono na pięć części. 20 wagonów pasażerskich z przedziałami drugiej klasy typu 41A zmodernizuje H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych za prawie 54,5 mln zł. Natomiast najkorzystniejszą ofertę na modernizację 10 przedziałowych wagonów pasażerskich drugiej klasy typu 111A, wartą ok. 24,4 mln zł, złożył Newag.
Pozostałe wagony naprawi konsorcjum bydgoskiej Pesy i Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki". Chodzi o modernizację 18 wagonów pasażerskich z przedziałami pierwszej klasy typu 140A (za 46,5 mln), 10 przedziałowych wagonów pasażerskich drugiej klasy typu 111A (22 mln zł) oraz 10 również przedziałowych wagonów pasażerskich pierwszej klasy typu 112A (31,1 mln zł).
W 2012 roku PKP Intercity chcą naprawić ponad 1 tys. wagonów i 150 lokomotyw. Do 2015 r. spółka chce mieć 1,7 tys. wagonów, 300 wagonów specjalizowanych, 200 lokomotyw rozwijających do 120 km/godz., 50 lokomotyw manewrowych, 70 lokomotyw dostosowanych do prędkości 160/200 km/godz., 20 składów zespołowych (tzw. pendolino, ale bez wychylnego nadwozia) oraz 30 wagonów piętrowych.