Wśród wybranych podmiotów znalazły się trzy konsorcja i dwie firmy: Konsorcjum firm P.R.I. "Pol-Aqua", Dragados; konsorcjum Hochtief Polska, Hochtief Solutions AG; konsorcjum Strabag, Strabag AG, Ed. Zueblin AG, Zipp Bratislava oraz firmy: Karmar, Astaldi.
"Wykonawcy ci otrzymają w najbliższym czasie specyfikację istotnych warunków zamówienia, na podstawie której będą mogli przygotować ofertę" - powiedział Przybylski. Firmy te będą miały ok. dwóch miesięcy na składanie ofert. W maju ma zostać wybrany wykonawca. Budowa powinna się rozpocząć na przełomie sierpnia i września br.
Na początku stycznia br. władze lotniska ogłosiły przetarg na generalnego wykonawcę przebudowy obiektu, który został wybudowany na początku lat 90. Do 23 stycznia br. zgłosiło się 15 wykonawców z wnioskami o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym.
Przeznaczony do remontu terminal ma być zamknięty tuż po Euro 2012 i na mniej więcej 2,5 roku zostanie wyłączony z użytku.
Według przygotowanego projektu stara część zostanie zmodernizowana i zintegrowana z nową częścią. Po przebudowie terminal będzie stanowił jedną bryłę, jednolitą pod względem architektonicznym, technicznym i funkcjonalnym. W nowym obiekcie stanowiska odprawy biletowo-bagażowej mają znaleźć się na wyspach w środku hali pasażerskiej. Przebudowana ma zostać antresola z biurami służb lotniskowych, przewoźników i biur podróży.
Władze lotniska podkreślają, że przy jednoznacznych prognozach wzrostu ruchu pasażerskiego jest to ostatni moment na przebudowę tego obiektu. Nie da się tego zrobić bez wyłączenia go z eksploatacji i to na dłuższy czas.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2011 r. port obsłużył ponad 9,3 mln pasażerów i odprawił ponad 43,6 tys. ton cargo. Z lotniska lata 27 regularnych przewoźników (w tym trzech niskokosztowych), którzy w sezonie zimowym 2011/12 obsługują połączenia do 77 portów w 38 krajach na czterech kontynentach.