Około 191 mln zł będzie kosztowała naprawa 748 wagonów należących do PKP Intercity - poinformował w poniedziałek PAP prezes przewoźnika, Janusz Malinowski. Przed Euro 2012 wyremontowanych ma być ok. 400-500 wagonów, co zaspokoi potrzeby na czas mistrzostw.





Poprzedni przetarg na naprawę 748 wagonów przewoźnik unieważnił pod koniec listopada. Wpłynęła wówczas tylko jedna oferta, której wartość przekroczyła kosztorys o ponad 20 proc. Jak powiedział w poniedziałek PAP Malinowski, w powtórzonym postępowaniu oferty już się mieściły w kosztorysie spółki.

"Remont będą przeprowadzały cztery zakłady: fabryka pojazdów szynowych H. Cegielski, nowosądecki Newag, bydgoska Pesa i "Tabor Szynowy" Opole. Zadanie jest rozłożone na półtora roku, ale chcemy, by około 400-500 wagonów było wyremontowanych przed latem, tak by były gotowe na Euro 2012" - powiedział prezes. Dodał, że wyremontowanie tych wagonów powinno zabezpieczyć potrzeby przewoźnika na Euro 2012. "Być może nie będziemy musieli pożyczać wagonów od zagranicznych przewoźników" - dodał Malinowski.

Prezes PKP Intercity przypomniał, że na początku stycznia br. spółka ogłosiła również przetarg na wykonanie w 2012 roku obsługi technicznej 45 lokomotyw elektrycznych. "Po rozstrzygnięciu tego przetargu będziemy mieli już złożone wszystkie zamówienia na naprawy planowane na następne półtora roku" - wyjaśnił. Dodał, że w najbliższych tygodniach spółka chce ogłosić dwa przetargi - na zakup 25 wagonów i na modernizację 75 wagonów w ramach leasingu zwrotnego. W tym drugim przetargu będzie chodziło o to, że spółka sprzeda wagony, a później - już naprawione - weźmie w leasing.

W tym roku spółka chce wyremontować około tysiąca wagonów, ponad 150 lokomotyw i prawie 800 zestawów kołowych do wagonów, ponadto do 400 wagonów PKP Intercity chce naprawić w ramach własnych zakładów oraz spółki zależnej.