Volvo prezentuje właśnie w Detroit koncepcyjny model hybrydowego XC60, łączącego silnik benzynowy z napędem elektrycznym. Auto podczas ekologicznej jazdy zużywa tylko 2,3 l na 100 km, a największa moc silnika to 350 KM.

V Model został wyposażony w trzy tryby jazdy - Pure, Hybrid i Power. W przypadku wybrania opcji Pure, kierowca podróżuje dzięki energii elektrycznej - zasięg auta wynosi wtedy 50 kilometrów. Z kolei tryb Hybrid stanowi najbardziej ekonomiczne połączenie silnika benzynowego z napędem elektrycznym - samochód zużywa wtedy tylko 2,3 l benzyny na 100 kilometrów. Najciekawszą opcją jest jednak Power, w której samochód wykorzystuje pełną moc silnika benzynowego i napędu elektrycznego - w sumie 350 KM.

Akumulatory są ładowane przy użyciu zwykłego gniazdka sieciowego w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od napięcia w gniazdku. Przy napięciu 220 V i 12 A pełne naładowanie akumulatorów zajmuje tylko 3,5 godz., a przy 110 V/12 A potrwa 7,5 godz. Podczas ładowania można ogrzać lub ochłodzić wnętrze samochodu, aby zwiększyć komfort podróży. XC60 Plug-in jest modelem koncepcyjnym - pokazuje tylko trend, w którym Volvo będzie podążać.