Mimo pandemii zainteresowanie programem Kolej Plus jest spore. Do remontów czy budowy nowych linii PKP będzie jednak długa droga.
Jeszcze tylko do dziś województwa, powiaty czy gminy mogą składać wnioski do programu Kolej Plus, który zakłada gruntowny remont lub budowę nowych odcinków torów w regionach. Można też zgłaszać propozycje budowy nowych stacji. Dzięki tym inwestycjom sprawne połączenie z miastami wojewódzkimi mają zyskać miejscowości liczące powyżej 10 tys. mieszkańców. Jeszcze w ostatni piątek było wiadomo, że do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe wpłynęło tylko sześć wniosków od trzech samorządów. W ostatnich dniach naboru lista zgłoszeń zaczęła się gwałtownie wydłużać. Od niektórych samorządów dowiedzieliśmy się, że są właśnie w trakcie wysyłania pomysłów. Propozycje dotyczą w dużej części rewitalizacji starych, nieczynnych szlaków. Przykładowo Mazowsze chciałoby odtworzyć połączenia do Sokołowa Podlaskiego (zarówno od trasy Warszawa – Siedlce, jak i od linii Warszawa – Białystok), do Ostrowi Mazowieckiej (łącznik z Małkini) oraz adaptacji dla pociągów pasażerskich towarowej linii z Konstancina-Jeziorny przez Piaseczno do Warszawy.
Rewitalizacji kilku zaniedbanych linii chce województwo warmińsko-mazurskie. Wszystkie przedsięwzięcia miałyby usprawnić dojazd do Olsztyna. Chodzi o trasy z Czerwonki przez Mrągowo, Mikołajki do Orzysza, z Gołdapi przez Olecko do Ełku czy z Ostrołęki przez Chorzele, Wielbark do Szczytna. Z kolei Podlasie chce, by po wielu latach pociągi wróciły na trasę Łomża – Białystok. W tym celu trzeba by było m.in. przebudować odcinek torów z Łomży przez Śniadowo do Łap.