statystyki

Długi i drogi torowy klincz. Ruszy przebudowa kolejowej linii średnicowej w Warszawie

autor: Krzysztof Śmietana02.06.2020, 09:31; Aktualizacja: 02.06.2020, 09:32
Kumulacji utrudnień można się spodziewać w latach 2025‒2027.

Kumulacji utrudnień można się spodziewać w latach 2025‒2027.źródło: ShutterStock

Znamy najnowszy harmonogram prac przy przebudowie kolejowej linii średnicowej w Warszawie. Potrwają od jesieni 2020 aż do 2029 r.

Jeśli w tym roku ruszy wreszcie wielokrotnie zapowiadany i przekładany remont, przez prawie dekadę stolica będzie się zmagać z poważnymi komplikacjami w ruchu kolejowym i drogowym. Linia średnicowa to najważniejszy odcinek torów w Polsce. Obsługuje koleje regionalne i ogromny ruch dalekobieżny. Głównym celem przebudowy jest poprawienie przepustowości linii średnicowej – na części podmiejskiej z 16 do 24 pociągów na godzinę, a na dalekobieżnej ‒ z 14 do 20.

Trzeba też zmodernizować stare obiekty– poszczególne stacje, a przede wszystkim biegnący pod centrum Warszawy tunel, który powstał w latach 1924‒1933 i był jedną z największych ówczesnych inwestycji komunikacyjnych. Z notatki z niedawnego spotkania przedstawicieli spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, stołecznego ratusza i organizacji społecznych wynika, że tunel jest w złym stanie. To zaś oznacza, że dużą cześć konstrukcji, a w szczególności strop, trzeba zbudować od nowa i to techniką odkrywkową, co spowoduje duże utrudnienia na powierzchni.


Pozostało 85% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie