Wśród zainteresowanych są (podano kraje - siedziby spółek):
- konsorcjum Kapsch Telematic Services, Kapsch TrafficCom i Kapsch TrafficCom Transportation (Polska, Austria, USA)
- Catterick Investments (Polska)
- konsorcjum Skyways w składzie Leadville Investments i Strabag Motorway (Polska, Austria)
- konsorcjum Comarch Polska, Integrated Solutions, Orange Polska i Bt Signaal (Polska)
- SkyToll (Słowacja)
- konsorcjum S&T Services Polska, Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme, Xerox State & Local Solutions (Polska, Niemcy, USA)
- konsorcjum FB SERWIS B, Cintra Global, Vialivre i Cintra Toll Services (Polska, Wielka Brytania, Portugalia, USA)
- konsorcjum Egis Projects, Egis Electronic Toll Collection Polska i TK Telekom (Francja, Polska)
- konsorcjum Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zártkörűen működő Részvénytársaság (National Toll Payment Services Plc.) i i-Cell Mobilsoft Zártkörűen működő Részvénytársaság (i-Cell Mobilsoft Zrt.) (Węgry)
W połowie grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wszczęła postępowanie na operatora krajowego systemu poboru opłat drogowych w formie dialogu konkurencyjnego. GDDKiA przewidywała, że wyłoniony operator rozpocznie świadczenie usługi poboru e-myta 3 listopada 2018 r. i będzie ją świadczył przez 6 lat (tj. 72 miesiące).
GDDKiA nie podała wtedy wartości zamówienia; stwierdziła również, że nie będzie ono podzielone na części.
W listopadzie 2018 roku zakończy się umowa z obecnym operatorem e-myta, którym jest austriacki Kapsch. Ewentualna nowa firma musi zdążyć przetestować system (na co powinna mieć rok), aby ewentualna zmiana odbyła się płynnie.
Obecnie stosowany ViaTOLL to system elektronicznego poboru opłat obowiązujący na wybranych odcinkach polskich dróg. Od 1 lipca 2011 roku każdy kierowca, poruszający się po wskazanej sieci dróg płatnych pojazdem samochodowym lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusem niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej jest zobowiązany do korzystania z systemu viaTOLL.