Co należy zrobić, gdy jakość usług jest niezadowalająca lub niezgodna z warunkami zawartej umowy ?
.
1
Straty poniesione w wyniku braku dostępu do usługi
Dostęp do technologii komunikacyjnej to nie tylko towarzyskie rozmówki. W sytuacjach kryzysowych to sposób na wezwanie pomocy, a dla wielu osób sposób zarabiania pieniędzy. Czy dostawca usług ponosi odpowiedzialności, jeżeli w wyniku braku dostepu do usługi ponosimy straty? Domagając sięreklamacji, abonent ma prawo domagać się odszkodowania za poniesienie wymierych strat, w wyniku braku łączności. Abonent określa wtedy wysokość odszkodowania, lub innej nalezności. Oczywistym warunkiem, jest możliwość udowodnienia straty.
ShutterStock
2
Odpowiedzialność cywilna dostawcy
Zgodnie z przepisami ustawym oraz regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych, operator może w uzasadnionych sytuacjach przyznać dodatkową rekompensate dla abonenta, który się jej domaga. Prawo telekomunikacyjne, w odniesieniu do przedsięiorców nakazuje także stosowanie przepisów kodeksu cywilnego, w związku z nienależytym wykonaniem usługi telekomunikacyjnej. W przypadku umów zakłądających ryczałtowy model odszkodowania, stosuje się przepisy ustawy Prawo Telekomunikacyjne.
ShutterStock
3
Jak złożyć reklamację?
Zawiadomienie operatora o nieprawidłowościach złożyć można w formie pisemnej, ustnie (np. telefonicznie) oraz poprzez komunikację elektorniczną. Osobiste złożenie reklamacji potwierdzane jest pisemnie, a pisemne i elektorniczne potwierdzane w ciągu 14 dni od żlożenia. Reklamacje składamy z powodu niedotrzymania z winy przedsięviorcy terminu zawarcia umowy, niedotrzymania z jego winy warunków umowy, nienalezytego wykonania usługi oraz nieprawidłowego obliczenia należności.
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję