Przeniesienie numeru telefonu do innego operatora to usługa, która powinna być prosta i bezpłatna.
.
1 Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, usługodawca musi niezwłocznie podpisać z klientem umowę i przenieść bezpłatnie jego numer telefonu. Powinno to nastąpić najpóźniej dzień po rozpocząciu świadczenia usług telekomunikacyjnych, zgodnie z datą w umowie. [UKE]
ShutterStock
2 Jak podkreśla w swoim komunikacie UKE, przeniesienie numeru powinno być prostą i bezpłatną usługą. Należy jednak pamiętać, że w przypadku umów lojalnościowych zerwanie umowy przed terminem wiąże się z dodatkowymi opłatami. [UKE]
ShutterStock
3 Jeżeli dostawca usług odmawia przeniesienia, lub utrudnia to, można złożyć skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jeżeli niedotrzymano terminu, abonent może domagać się odszkodowania za każdy dzień opóźnienia.
ShutterStock
4 Zmiana numeru dotyczy każdego usługodawcy świadczącego usługi dostępne w danym miejscu. Zgodnie z ustawą, abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej może wybrać dowolnego dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych, którego usługi są dostępne w połączonych sieciach.
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję