Reklama

Kto wygra wojnę o LTE? Wszystko o aukcji na częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz

Jak podzielić te częstotliwości Temat częstotliwości 1800 i 2600 MHz poruszany jest od kliku lat, ale dopiero w 2013 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej zdecydował się na rozdysponowanie tych zasobów. Jednak w przeciwieństwie do przeprowadzanych w ostatnich latach przetargów, postanowił ogłosić aukcję częstotliwości. Podobne aukcje organizowane były już w Europie, np. w Czechach, choć nie jest to najlepszy przykład, gdyż u naszych południowych sąsiadów aukcja nie zakończyła się sukcesem. W Polsce ta historia może się powtórzyć.
Jak podzielić te częstotliwości Temat częstotliwości 1800 i 2600 MHz poruszany jest od kliku lat, ale dopiero w 2013 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej zdecydował się na rozdysponowanie tych zasobów. Jednak w przeciwieństwie do przeprowadzanych w ostatnich latach przetargów, postanowił ogłosić aukcję częstotliwości. Podobne aukcje organizowane były już w Europie, np. w Czechach, choć nie jest to najlepszy przykład, gdyż u naszych południowych sąsiadów aukcja nie zakończyła się sukcesem. W Polsce ta historia może się powtórzyć. / ShutterStock
Aukcje LTE, którą ogłosił pod koniec 2013 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej od początku wzbudza kontrowersje wśród ekspertów jak i samych zainteresowanych. Z wystawionych na aukcję częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz, języczkiem u wagi jest ta pierwsza, potrzebna do świadczenia usługi superszybkiego internetu mobilnego LTE. Orange, T-Mobile, Polkomtel i P4 zamierzają walczyć do końca o rezerwacje, ale to, jak zakończy się aukcja, wcale nie jest jasne.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Tomasz Jurczak

Tomasz Jurczak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama

Zobacz więcej

image for background

Przejdź do strony głównej