statystyki

Reklamacja telefonu: Urządzenia nie ma, ale opłaty pozostały

autor: Renata Majek01.06.2015, 20:00; Aktualizacja: 01.06.2015, 21:09
telefon-usługi-konsument

Jeśli mamy problemy z usługami telekomunikacyjnymi, a więc telefonem, internetem lub telewizją, najpierw kontaktujemy się z dostawcą tych usług.źródło: ShutterStock

Pani Bożena była abonentką TPSA. Z tego co pamięta – ok. 25 lat temu ustanowiła polecenie zapłaty, by w ten sposób regulować rachunki za telefon stacjonarny. Kilka lat temu rozwiązała umowę z TPSA i przeszła do Netii, a teraz przeniosła telefon do Orange, spisując umowę na syna. Ku jej zdziwieniu należność za korzystanie z telefonu została ściągnięta z jej konta (jako polecenie zapłaty). Była przekonana, że tamta umowa dawno wygasła (bo przecież dawno temu odeszła z TPSA) i polecenie zapłaty powinno przestać działać. By wycofać ściągnięte pieniądze, wymagano od niej złożenia wiarygodnego podpisu, czyli takiego, jaki złożyła ćwierć wieku temu. – To dosyć trudne po takim czasie – pisze pani Bożena – nie pamiętam, jaki podpis wtedy składałam. By wycofać polecenie zapłaty, oboje z synem musimy też stawić się w Orange, a syn musi wyrazić zgodę na cofnięcie polecenia zapłaty. To absurdalne żądanie, zwłaszcza że przez ten czas zmieniła się nasza sytuacja i syn nie mieszka już z mną. Czy takie zdarzenie powinno mieć miejsce i co można w tej sprawie zrobić – pyta pani Bożena.

Jeśli mamy problemy z usługami telekomunikacyjnymi, a więc telefonem, internetem lub telewizją, najpierw kontaktujemy się z dostawcą tych usług. Gdy ta droga zawiedzie lub nas nie satysfakcjonuje, mamy prawo do złożenia reklamacji. Możemy to zrobić pisemnie lub ustnie (telefonicznie bądź osobiście do protokołu sporządzonego przez pracownika firmy). Możliwa jest także droga elektroniczna, o ile dostawca usług przewidział taką opcję.


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • kolo(2015-06-07 08:54) Zgłoś naruszenie 00

    taka nauczka po co zlecać polecenie zapłaty!! Po co ma ktoś sam z mojego knta ściągać moja kasę... jak chcę to zapłacę jak nie to nie płacę...za wygodę i głupotę trzeba płącić ...

    Odpowiedz
  • SS man(2015-06-01 21:40) Zgłoś naruszenie 00

    Jakiś naiwny idiota napisał ten tekst.Podobną sytuację miałem dwa lata temu z Tele Polska sprawa trafiła do prokuratury i cisza.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane