Nowy prezes największej w kraju sieci kablowej UPC, Ramiro Lafarga Brollo, ma wprowadzać firmę na rynek usług mobilnych.
Ramiro Lafarga Brollo, prezes polskiego oddziału UPC / Media
Reklama
Ramiro Lafarga Brollo obejmie stanowisko szefa polskiego oddziału UPC 1 lipca. Do Warszawy przyjedzie ze Słowacji, gdzie od 2011 r. jest dyrektorem zarządzającym operatora sieci komórkowej O2, należącej do grupy Telefonica.

Reklama
W ciągu ostatnich kilku lat rozwinął firmę, kładąc szczególny nacisk na jakość obsługi klientów. Poprzednio pełnił wiele funkcji zarządczych w marketingu i sprzedaży w Ameryce Południowej – od 2002 r. zajmował stanowiska kierownicze w Grupie Telefonica. Był m.in. dyrektorem sprzedaży w Chile i w Brazylii. Ma obywatelstwo argentyńskie i włoskie.

Konkurencja rośnie

Przed Brollo trudne zadanie. UPC Polska o klientów walczy już nie tylko z konkurencją na rynku usług stacjonarnych, ale z coraz bardziej ekspansywną branżą telefonii mobilnej. Wraz z rozwojem LTE dostęp do szybkiego internetu oferują teraz nie tylko operatorzy kablowi, ale także sieci mobilne. Rywalizację zaostrzają także oferowane przez nich dodatkowe usługi multimedialne, serwisy wideo na życzenie, a także zbliżający się do Polski wielkimi krokami amerykański Netflix. Treści telewizyjne i internet otrzymują w pakiecie klienci Orange, Plusa, Cyfrowego Polsatu i T-Mobile. UPC broni się, jak może – pod koniec maja uruchomiła platformę telewizji Horizon, która umożliwia oglądanie wybranych kanałów na dowolnym urządzeniu mobilnym. Czy to wystarczy?

Nowy etap

Betzalel Kenigsztein, dyrektor zarządzający na Europę Środkową i Wschodnią Liberty Global, firmy mającej 25 mln klientów w 14 krajach, do której należy UPC, uważa, że Brollo wniesie do polskiego oddziału duże doświadczenie z rynku telekomunikacyjnego oraz liczne osiągnięcia zawodowe.
– Jego praktyczna znajomość dynamicznego rynku telekomunikacyjnego, w tym segmentu mobilnego, doskonale wpisuje się w działania prowadzone przez firmę w naszym kraju, największym rynku Liberty Global w tej części kontynentu (na koniec I kw. 2014 r. z usług UPC Polska korzystało 1,4 mln abonentów – red.). Jestem przekonany, że Ramiro wprowadzi UPC Polska w nowy etap – mówi Kenigsztein.
Brollo będzie się musiał zmierzyć z jeszcze jednym trudnym zadaniem. Polski rynek kablowy jest bardzo rozproszony. Działa na nim prawie 500 operatorów. Od dawna mówi się o potrzebie konsolidacji, ale do tej pory nieprzychylnie patrzył na to urząd antymonopolowy. Nowy prezes będzie musiał przekonać UOKiK, że konsolidacja rynku jest szansą na budowę skali potrzebnej do innowacji, a tym samym skutecznej konkurencji z globalnymi graczami.