Połączenie sił Discovery z WarnerMedia – i stojącym za nim telekomem AT&T – daje szansę rywalizacji z Netfliksem i Disneyem.
Amerykańskie koncerny ogłosiły wczoraj wspólne powołanie nowego gracza na rynku mediów wideo. Większość powstającej spółki, 71 proc., ma należeć do akcjonariuszy AT&T (ten operator telekomunikacyjny jest właścicielem WarnerMedia), a reszta przypadnie akcjonariuszom Discovery, który w Polsce jest właścicielem TVN.
Telekom dostanie 43 mld dol. w gotówce i papierach wartościowych, a na czele nowej spółki stanie prezes Discovery David Zaslav. Koncerny zapowiadają, że nowa firma będzie działać na całym świecie „dostarczając atrakcyjne treści dla abonentów”, w tym obu posiadanych internetowych serwisów subskrypcyjnych (SVOD) – tzn. HBO Max Warnera i Discovery+. Deklarują też, że dzięki połączeniu sił będą mogli więcej inwestować w filmy, seriale i inne programy na swoich platformach internetowych oraz poprawić ofertę programową w kanałach telewizyjnych.
Pozostało
91%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama