Dla Polkomtela, po połączeniu z Cyfrowym Polsatem, kluczowe jest budowanie wartości klienta, a nie - jak w tradycyjnym modelu telekomunikacyjnym - wartości usługi, poinformował agencję ISBnews dyrektor generalny operatora sieci Plus Tomasz Gillner-Gorywoda.

"Po połączeniu sił z Cyfrowym Polsatem kluczowe znaczenie ma dla nas budowanie wartości naszego klienta. Już nie wartość usługi, czyli ARPU rozumiane przez przychód na kartę SIM. Zmieniamy percepcję na wartość per użytkownik naszych usług. Nasze działania zmierzają w kierunku zdecydowanego zwiększenia wachlarza usług. Im będzie ich więcej, tym lepiej zarówno dla klienta, jak i dla nas" - powiedział ISBnews Gillner-Gorywoda podczas otwarcia data center Polkomtela i Cyfrowego Polsatu w Grodzisku.

Ostatnio obie firmy wprowadziły wspólną ofertę medialno-telekomunikacyjną SmartDOM, a następnie rozszerzyły ją o usługi finansowe i sprzedaży prądu. Polkomtel planuje ponadto wprowadzenie abonamentowej oferty cloud computing.

"Spodziewamy się wielopoziomowych synergii po połączeniu oraz oczekujemy, że będziemy zarabiać na nowo wprowadzanych usługach, a także zwiększać lojalność naszych klientów poprzez pełen pakiet wartościowych usług. Pracujemy nad wprowadzeniem kolejnych. Widzimy chociażby potrzebę coraz większego bezpieczeństwa przechowywania danych oraz szybkiego dostępu do nich" - dodał dyrektor generalny operatora Plusa.

W ramach wspólnej oferty Cyfrowy Polsat i Polkomtel zaczęły oferować pakiet SmartDOM, który łączy produkty z głównych kategorii, a klienci mają oszczędzać (spółki szacują oszczędności dla użytkownika na 240 zł za każdy dodany produkt w skali 2-letniej umowy).

W połowie listopada Cyfrowy Polsat zawarł umowę przejęcia Metelem Holding Company Limited, w całości kontrolującej Polkomtel - operatora sieci Plus. Cyfrowy Polsat chce sfinalizować transakcję do końca maja 2014 roku.

Liczba klientów Polkomtelu (operatora sieci telefonii komórkowej Plus) wzrosła do 14,129 mln na koniec 2013 r. z 13,839 mln rok wcześniej. Polkomtel pozostał liderem rynku pod względem liczby klientów kontraktowych (28% udziału).