Plus wprowadza usługę, dzięki której można zaoszczędzić na rachunkach za prąd nawet 240 zł w ramach programu smartDOM.
Jak to działa:
Klient wybiera miesięczny pakiet energii (paczka kWh) i płaci stały abonament przez cały okres 24-miesięcznej umowy. Do wyboru są pakiety z paczkami energii od 100 kWh do 2000 kWh. W przypadku przekroczenia przez klienta pakietu energii nie traci on dostępu do usługi, a dodatkowe zużycie zostanie ujęte na najbliższej fakturze rozliczeniowej według tych samych stawek, które obowiązują w pakiecie.
W razie niewykorzystania pakietu na koniec okresu rozliczeniowego, niezużyta energia jest przeliczana na złotówki i przechodzi na kolejne okresy rozliczeniowe pokrywając nowe zobowiązania albo jej wartość zostaje oddana klientowi w formie gotówki lub przelewu.
Abonament za pakiet jest naliczany „z góry", a okres rozliczeniowy następuje co 6 lub 12 miesięcy, w zależności od decyzji klienta.
W trakcie całego okresu rozliczeniowego niewykorzystane pakiety sumują się na wzór przechodzenia minut z miesiąca na miesiąc.
Spytaliśmy spółkę Polkomtel o cenę prądu w ofercie Plusa. Oto odpowiedź:
"Pytanie o „cenę prądu” to pytanie o tylko jedną składową faktury prognozowanego zużycie energii elektrycznej, którą obecnie płacą klienci. Na koszty, które ponosi klient składają się:
1. Opłaty zależne od użycia, za sam właściwy prąd (tzw. energia czynna)
2. Opłaty stałe, niezależne od użycia, czyli opłata handlowa oraz opłaty dystrybucyjne.
Opłaty i stawki dystrybucyjne są regulowane przez Urząd Regulacji Energetyki. Są to opłaty różne dla 14 obszarów Polski. Dystrybutor położył kable, instaluje liczniki, robi ich odczyty, natomiast nie produkuje prądu, ani go nie sprzedaje. Jest naturalnym monopolistą na swoim obszarze i dlatego ceny dystrybucji są zatwierdzane przez Urząd Regulacji Energetyki. Na ten element faktury Plus nie ma wpływu i po prostu refakturuje stawki od dystrybutora. Natomiast, co ważne, w ofercie energii na abonament Plus nie pobiera opłaty handlowej.
W związku z powyższym rozpatrywanie oferty Plusa w kontekście ceny za 1kWh nie ma sensu, gdyż możemy znaleźć dostawców którzy mogą być w tym aspekcie porównywalni z Plusem, ale doliczają do faktury wysoką opłatę handlową i na tym mają zysk, a klient nie jest o tym jasno informowany. Dodam jako przykład, że ja osobiście płacę opłatę handlową w wysokości prawie 60 zł rocznie (4,91 zł brutto miesięcznie). Tak naprawdę, aby dobrze porównać dostawców należy wziąć pod uwagę cały miesięczny rachunek za energię. Plus podaje klientom łączną miesięczną płatność, bo tak naprawdę klientów interesuje ile ŁĄCZNIE zapłacą oraz czy będzie taniej. Pozwala to ominąć sztuczki niektórych sprzedawców. Np. dopisywanie wysokiej opłaty handlowej przy niskich stawkach, przedstawianie % rabatu od energii czynnej, mówienie tylko o oszczędnościach bez podawania realnego rachunku itd.
Oferowana przez Plusa stawka energii elektrycznej dla grupy taryfowej G11 wynosi 0,3137 zł brutto oraz 0,294 zł brutto w ramach programu smartDOM - energetyka dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Uważamy, że są to bardzo atrakcyjne stawki, gwarantowane przez cały czas trwania promocji, czyli 24 miesiące i jak już wspominałem NIE MA ŻADNEJ opłaty handlowej, a ewentualna niewykorzystana z pakietu energia jest przeliczana na złotówki i przechodzi na kolejne okresy rozliczeniowe lub zostaje zwrócona klientowi."