Bezprzewodowy dostęp do Internetu w hotelu czy kawiarni to dziś konieczność, stawiana przez klientów niemal na równi z wygodnym łóżkiem czy dobrą kawą. Dostęp do sieci WiFi oferują powszechnie również galerie handlowe czy obiekty sportowe. Użytkownicy oczekują bowiem szybkiego, stabilnego i bezpiecznego łącza, bez względu na miejsce, w którym przebywają. Usługa Managed WLAN gwarantuje wygodę użytkowania, zarówno dla właścicieli sieci, jak i korzystających z niej osób.

Managed WLAN (MWLAN) polega na możliwości korzystania z profesjonalnej sieci WiFi – stworzonej pod konkretne wymagania Klienta, utrzymywanej i zarządzanej w całości przez Exatel, zapewniającej pełne pokrycie sygnałem wszystkich wskazanych przez Klienta miejsc. Poruszając się po danym obiekcie, nie ma konieczności ponownego logowania się do sieci, ponieważ Managed WLAN wykorzystuje roaming pomiędzy punktami dostępowymi.

W ramach usługi Exatel zapewnia gwarancję szybkości łącza oraz możliwość łatwej konfiguracji ograniczenia limitu ściągania danych. Sieć nie będzie więc obciążana przez osoby, które pobierają pliki o dużych rozmiarach (np. filmy), dzięki czemu pozostali użytkownicy mogą bez problemów korzystać z Internetu. Usługa oferuje możliwość błyskawicznego podłączania dodatkowych urządzeń, takich jak np. terminale do kart płatniczych, ekrany reklamowe czy monitory, bez konieczności wykonywania okablowania.

Usługa Managed WLAN to również możliwość prowadzenia nowoczesnych kampanii marketingowych. MWLAN pozwala na zaprezentowanie przez firmy aktualnych ofert, promocji, a nawet pokazanie klipów wideo. Jednym z najprostszych sposobów reklamy jest strona startowa, która pojawia się przy pierwszej próbie połączenia z siecią internetową i jest widoczna również dla osób niezalogowanych do sieci. Dzięki MWLAN można też zbierać informacje marketingowe od użytkowników przy pomocy kwestionariuszy.