Klienci operatora telekomunikacyjnego Plus będą korzystali z programu lojalnościowego Freebee. Nowy program będzie się jednak różnił od modelu biznesowego potentata na rynku programów lojalnościowych, Payback, z którego mają możliwość korzystać m. in. użytkownicy sieci Orange.

"Lojalność nie działa, zbieranie dziesiątek kart, tysięcy punktów i odbieranie na koniec sokowirówki nie jest ani wygodne, ani zyskowne. Klienci nie są też zadowoleni z takich programów lojalnościowych" - uważa udziałowiec w projekcie Freebee, Michał Niemczycki.

Freebee nie jest nowym programem na rynku. Program uruchomiony został w kwietniu 2012 roku. Różni się jednak mocno od innych programów lojalnościowych. Zamiast zbierać wiele punktów miesiącami na atrakcyjną nagrodę, wystarczy zebrać 3 - 5 punktów i od razu odbierać nagrody u partnerów. Nie będzie to jednak telewizor LCD czy konsola, a prezenty i nagrody związane z miejscem. W restauracji będzie to kawa, w myjni dodatkowy program, a w Plusie...

"Dla Polkomtela współpraca z Freebee to spory krok. Pozwoli nam na wprowadzenie nowych ofert związanych z naszymi produktami, nowych synergii ofertowych" - tajemniczo zapowiedział Piotr Skrzypczak z Polkomtela. Polkomtel widzi szansę na zaproponowanie usług Freebee także swoim klientom instytucjonalnym.

Na razie Plus nie ujawnia, jakie promocje związane z programem lojalnościowym będą zaoferowane dla klientów prywatnych operatora. Mogą to być dodatkowe doładowania, darmowe MMS-y czy aplikacje. Ostatecznie oferta dla klientów Plusa powinna być znana do połowy 2014 roku.

Aby skorzystać z Freebee nie trzeba się logować na stronie internetowej. Wystarczy zeskanować kod QR na karcie Freebee za pomocą kamery smartfona czy tabletu, w miejscu które współpracuje ze startupem. Wtedy pojawią się nam aktualne i dostępne promocje. Działa również aplikacja mobilna Freebee - skanuje się kartę – plastikową lub w aplikacji mobilnej na tablecie znajdującym się przy kasie w Miejscu, w którym działa Freebee.

"Dla większości startupów znalezienie ważnego inwestora jest bardzo trudne. Nam się udało" stwierdził Aymeric Monod-Gayraud, prezes Freebee.

Freebee trudno się mierzyć z największym programem lojalnościowym na rynku, Payback. W każdym tygodniu 16 tysięcy nowych konsumentów rejestruje się w programie, a ponad 130 mln transakcji zakupowych jest rejestrowanych w ciągu roku.
Konsumenci Payback w 2012 roku wydali 20 mld złotych z kartą lojalnościową, a od początku działania programu zebrali już łącznie ponad 45 mld punktów wartych 450 milionów złotych. Czy dzięki Polkomtelowi, startupowi Freebee uda się nawiązać do Payback?

Freebee w liczbach:

474 miejsca/lokalizacje, 77 miejscowości
90 tysięcy użytkowników
500 tys. punktów zebrali klienci
6 mln złotych klienci wydali na te punkty