statystyki

Rywalizacja na rynku emisji sygnału radiowego i telewizyjnego ma być łatwiejsza

autor: Elżbieta Rutkowska18.04.2019, 07:38; Aktualizacja: 18.04.2019, 08:16
media, telewizja

Obecnie wszystkie telewizje naziemne przesyłają sygnał do widzów za pośrednictwem firmy Emitel.źródło: ShutterStock

Po kilku latach starań regulatora rynku zanosi się w końcu na przełamanie dominacji jednej firmy w dziedzinie emisji sygnału stacji radiowych i telewizyjnych. Urząd Komunikacji Elektronicznej liczy, że ostateczną decyzję w tej sprawie będzie mógł wydać do wakacji – jeśli nie zajdzie nic nieprzewidzianego.

Obecnie wszystkie telewizje naziemne przesyłają sygnał do widzów za pośrednictwem firmy Emitel. Podobnie czynią prawie wszystkie rozgłośnie radiowe. Emitel nie ma na tym polu żadnej liczącej się konkurencji przede wszystkim dzięki swojej rozbudowanej sieci nadawczej. Liczy ona ponad 350 obiektów rozmieszczonych we wszystkich kluczowych dla emisji programów lokalizacjach. Każdy potencjalny konkurent musiałby więc z Emitelem współpracować, korzystając z jego infrastruktury. Budowa sieci alternatywnej oznaczałaby bowiem nie tylko ogromne nakłady na inwestycje, lecz także potężne trudności administracyjne ze zdobywaniem pozwoleń na stawianie masztów tam, gdzie są już obiekty Emitela.

W styczniu UKE zakończył konsultacje wstępnego projektu tzw. oferty ramowej. Określi ona warunki, na jakich Emitel będzie musiał udostępniać swoją infrastrukturę konkurentom. W kwietniu regulator przesłał do Komisji Europejskiej nowy projekt tego dokumentu, uwzględniający uwagi zgłoszone przez uczestników rynku. – Jeśli Komisja nie wniesie zastrzeżeń, jest szansa, żeby wydać decyzję do wakacji – informuje rzecznik UKE Martin Stysiak. – Wszystko zależy jednak również od aktywności innych podmiotów w tym postępowaniu – zastrzega.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane